Al·legories de la fatalitat

16/07/2017

Al·legories de la fatalitat

La productora Sixto Paz, responsable de propostes tan interessants com Pulmons, L’efecte o Història, entre d’altres, continua creixent i experimentant aquesta vegada associant-se amb la companyia PSIRC, amb qui han creat un espectacle visualment bellíssim. Tender Napalm és un conjunt d’al·legories sobre la fatal pèrdua d’un fill per part d’una parella. La tristesa, la ràbia, la lluita contra el dolor i la por, entre moltes altres emocions i pensaments, queda perfectament plasmada en aquest muntatge que barreja textos essencialment metafòrics amb una poètica del llenguatge físic exquisida. Resulta al·lucinant la fluïdesa amb la qual s’han integrat les coreografies de moviments amb els diàlegs i les diferents escenes. No només aconsegueixen que tot encaixi a la perfecció sinó que, a més, el conjunt és una delicada preciositat que l’excel·lent disseny d’il·luminació acaba d’arrodonir. Cal aplaudir l’aportació dels acròbates de PSIRC però també el fantàstic treball de direcció de Pau Roca i el moviment a càrrec de Mercedes Boronat. El problema de la proposta, malauradament, és que el text abusa del contingut simbòlic enllaçant trames fantàstiques interessants però que acaben sent repetitives. Arribats a cert punt, la lluita contra un monstre o contra un altre o contra els elements aporten sensacions massa semblants. Es troba a faltar, en el text, una perspectiva més realista que abordi directament el conflicte del qual parla en algun moment i compensi amb un dramatisme més terrenal i quotidià. No obstant això, cal insistir en el fet que es tracta d’una posada en escena que enamora; una de les més boniques que s’han vist darrerament.


Tot el que necessites per anar al teatre

Cartellera /, ,

Tender Napalm

Tender Napalm

La jove companyia de circ contemporani PSIRC, el multidisciplinar Philip Ridley i els inconformistes Sixto Paz narren  una brutal relació de parella carregada de violència i tendresa.

Potser l’inici de l’amor no és sinó l’anunci d’un final? Dos personatges recorren els camins de la memòria, però també els de la imaginació, explorant la manera en què els amants creen les seves pròpies històries i mitologies. Reviuran així la seva relació, creant un món fantàstic i inquietant on conviuen el sexe i la violència. El text no s’endinsa només en l’habitació dels amants, sinó en la seva ment i en aquells racons secrets que amaguem a tothom excepte a la parella. Poques vegades s’ha explorat en escena l’amor sexual d’una manera tan salvatgement honesta, brutal i tendra.

Philip Ridley és un dels dramaturgs britànics contemporanis més polièdrics: ha escrit novel·les, és artista plàstic i ha treballat tant per al cinema com per al teatre, on va ser considerat un dels pioners del moviment In-yer-face theatre, del qual han format part Mark Ravenhill o Sarah Kane. S’encarrega de posar en escena el seu text una jove companyia nascuda el 2013 que ha creat muntatges tan aplaudits com Pulmons (2014), hISTÒRIA (2016) o Dybbuk (2016).

Fotos

Tender NapalmTender Napalm

Valoració col·laboradors


Valoració espectadors

Sigues el primer en deixar la teva valoració.

Deixa la teva valoració

Has d'estar registrat per poder deixar la teva opinió. Pots registrar-te aquí, o pots entrar a continuació:

Articles relacionats

Acceptar Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web i cookies de tercers per a recollir informació sobre les seves visites i l’ús de la nostra web. Vostè pot permetre el seu ús, rebutjar-ho o canviar la configuració quan ho desitgi. En cas de seguir navegant, es considerarà que accepta l’ús. Més informació: Política de Cookies.