Tot el que necessites per anar al teatre

Sifonòfor: Llarga vida al ‘Escenes’ de l’Auditori!

Sifonòfor
24/02/2015

Minut dos de l’espectacle i la platea esclata a riure. Feia temps que no veia un públic tan predisposat a passar-ho bé. Fins ara només hem vist com arrosseguen un piano a l’escenari i com una mà intenta escapolir-se de la funda de contrabaix que hi ha al damunt. Quan el primer acròbata surt de la funda el públic aprofita per mostrar la seva entrega amb els primers aplaudiments. Som a l’Auditori veient Sifonòfor, una proposta dels Animal Religion per unir música i circ, un espectacle de clown sense clowns, -o més aviat on tots poden ser-ho-, un espectacle que passa de la música clàssica a l’electrònica o dels espetecs d’un duel de fuets a les Spice Girls. Un espectacle amb deu animals escènics capaços d’oferir números de contorsionisme, piruetes impossibles i de tocar cap per avall els instruments més diversos. Entre ells hi ha la soprano Núria Dardinyà, que s’entrega al seu joc i es deixa llençar a l’aire i fins i tot trepitjar la panxa mentre canta, Angëlle Molinario, que aconsegueix estremir el públic amb les seves contorsions o Santi Ruiz, que ofereix un dels números més rodons al màstil xino. I, evidentment, Quim Girón, l’animal que juntament amb Niklas Blomberg porta pel món aquesta companyia que ens ha ofert grans espectacles com Indomador, Chicken Legs o Tauromaquina.

Segurament no és el seu espectacle més reeixit, potser caldria polir-lo i agilitzar-ne el ritme. Podríem dir que tampoc és el més atrevit; aquí no hi ha ni animals no humans ni toros mecànics on fer-hi piruetes. Però sí que és una fantàstica manera de trencar fronteres entre disciplines, un espectacle totalment “invertebrat”, un joc que vol tenir un punt irreverent, salvatge i il·lògic per portar el públic per la música i els sons més diversos, la dansa i el circ contemporani. I és, sobretot, una porta oberta al circ de casa nostra, una disciplina amb grans talents i massa poc suport i espais on mostrar-se. Per això cal aplaudir l’Auditori per aquesta aposta i esperonar més sales a què apostin pel circ, però també per la innovació i la creació. Perquè a més a més, en el cas d’Animal Religion, però també amb el Clown Leandre i els Barcelona clarinet players, l’Auditori ha permès, a través del seu encàrrec, la creació de dos nou espectacles. Endavant!

*Propera parada, Les variacions Goldberg, amb Jurij Konjar dansant Bach i Dani Espasa al clavicèmbal.

 

← Tornar a Sifonòfor