Parking Shakespeare: Woyzeck
3/10/2014
Vigorós homenatge a Büchner

En general, el teatre alemany acostuma a ser un material feixuc i cerebral que no fàcilment es pot portar a escena amb el dinamisme i força necessàries per fer-lo atractiu al públic. Aquesta nova versió de Woyzeck, trencadora obra pòstuma de Georg Büchner, ja presentada originalment desembre passat al segon Parking d’hivern, aconsegueix fer digerible un text complicat, sense alleugerar-lo, i, a més, adaptant-lo per homenatjar al seu autor del qual s’acaba de celebrar el 200è aniversari del seu naixement. Per aquest motiu, la peça compren també altres dels seus escrits, cartes i, fins i tot, informes mèdics del seu pare on explica casos tan esfereïdors com el d’una noia que va intentar suïcidar-se empassant-se agulles de cap. Amb tot aquest material, el vigorós muntatge de Marc Rosich aprofita l’espai de la Sala Beckett amb intel•ligència funcional, dotant l’acció d’una immediatesa i una proximitat emocional que juguen totalment a favor de la proposta. De forma clara i directa, afronta el procés de deshumanització del soldat protagonista, encarnat per un inestable i meravellosament fràgil Carles Gilabert, on les seves pors, la seva angoixa i alienació causada per la pressió d’una societat industrial castradora semblen tenir més actualitat que mai. Rosich ens força a acompanyar al personatge en el seu tràgic viatge de la bogeria al crim amb l’embranzida de qui corre amb totes les seves forces intentant fugir d’un mateix. Tot i això, durant els primers minuts costa una mica d’entrar en la història i, un cop dintre, igualment ens deixa anar un parell de vegades. Sort que tenim de guia la figura del fill d’en Woyzeck (Pep Garcia-Pascual) que, com a recurs, és tota una troballa. En aquest sentit, el treball de tots els actors és, certament, memorable, amb menció especial d’un antològic Santi Monreal.

Tot el que necessites per anar al teatre

Parking Shakespeare: Woyzeck

Parking Shakespeare: Woyzeck

Parking Shakespeare presenta la seva versió de Woyzeck, la trencadora peça pòstuma de Georg Büchner (1813-1837). La companyia va estrenar aquesta peça el 2013, coincidint amb la celebració del bicentenari del seu naixement, amb la voluntat de fer un homenatge a un autor que tot i que va morir a la prematura edat de vint-i-tres anys, és sens dubte una veu influent en la literatura contemporània.

Sinopsi

Woyzeck és el retrat del procés de deshumanització que pateix el soldat protagonista com a conseqüència de les pressions del seu entorn social, pressions que es veuen exemplificades en el abusos directes del seu superior, el Capità, i els experiments del Metge local, que l’usa com a conillet d’índies per a les seves investigacions.

Woyzeck viu en parella amb Marie, la mare del seu fill de pocs anys, però davant l’estat d’absència i la incipient follia del soldat, la relació es veurà truncada de dalt a baix.

 

 

Video
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • JOSEP OLIVA SASÉ
    12345

    Avui a La Farinera del Clot he anat a veure aquesta obra del dramaturg alemany Georg Büchner versionada i dirigida per Marc Rosich i interpretada per la Companyia Parking Shakespeare. La prematura mort per tifus de Büchner va fer que el text quedés inacabat pel que les diferents versions que s’han vist difereixen en alguns punts segons qui ha fet la versió. En aquest cas Rosich el que ha fet ha estat incloure petites peces d’altres obres d’aquest dramaturg. En un espai diàfan en forma rectangular i com a únic element una nevera amb cerveses i amb el públic assegut a banda i banda, ens parla de Woyzeck un soldat barber amb seriosos transtorns mentals i amb un comportament que es mou entre la bogeria, l’alienació i en alguns moments la lucidesa i que és víctima de la humiliació de tots els que l’envolten. Tot això et condueix a una mirada o retrat a la naturalesa humana i la deshumanització i injustícia que la societat exerceix sobre ella. El ritme de l’obra és dinàmic i trepidant i la interpretació per part dels 9 actors i actrius, extraordinària de tots sense excepció tot i que he de destacar a Carles Gilabert en el personatge de Woyzeck a qui recau tot el pes i que fa un treball sublim . A mi m’ha agradat moltíssim tot i que reconec que és una obra que pot portar molta disparitat d’opinions. De tota manera han dit que estan esgotades les entrades per a totes les representacions que falten.

    01/02/2019
Articles relacionats
Parking Shakespeare es torna tràgic

Parking Shakespeare es torna tràgic

27 Gener 2019

Per Neus Molina/ @NeusMolina Ja fa deu anys que cada estiu els habitants de Barcelona que tenen la sort – o la desgràcia- de quedar-se a la ciutat comtal s’acosten […]

Woyzeck torna sota teulada

19 Setembre 2014

L’edició d’hivern de Parking Shakespeare recupera l’obra de Büchner, actuant en per primera vegada dins una sala de teatre tradicional, a la Beckett. PARKING ENGABIAT Si un espectacle funciona, perquè […]

Un Woyzeck per a tothom

2 Desembre 2013

Parking Shakespeare és una companyia que ofereix comèdies de Shakespeare a l’aire lliure i amb entrada gratuïta.  UNA COMPANYIA AMB IDEES ANGLOSAXONES Creada el 2009, es forma amb la idea anglosaxona […]

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.