Tot el que necessites per anar al teatre

No passa cada dia que algú ens necessiti (de fet, no és gens habitual que algú ens necessiti): Oratori irregular i irrepetible

No passa cada dia que algú ens necessiti (de fet, no és gens habitual que algú ens necessiti)
5/07/2020

Carme Portaceli havia d’haver estrenat aquest estiu la versió teatral de La casa de los espíritus, però ja sabem que les circumstàncies han impedit que molts projectes tiressin endavant. És per això que, a últim moment, se li va encarregar un espectacle que radiografiés el moment actual i busqués textos (teatrals o no) on es parlés dels altres confinaments, i ja posats de tot allò que ens aïlla i no permet relacionar-nos. Aquí és on es barregen, de forma irrepetible, La pesta d’Albert Camus amb textos de Shakespeare, Ibsen, Charlotte Brontë, Caryl Churchill, Roland Schimmelpfennig o la mateixa Angélica Liddell, també present a la programació del Grec d’enguany. I per acabar, la paraula de Beckett i una profètica escena de Tot esperant Godot. Tot plegat, en forma d’oratori o, si voleu, de lectura dramatitzada… on una sèrie de moviments coreogràfics i tres o quatre moments musicals intenten donar unitat i sentit a un conjunt eclèctic.

La intenció és bona i el començament de l’espectacle, amb una pletòrica Rosa Renom, promet. Però ja se sap que a vegades els còctels només necessiten els ingredients precisos, i en aquest cas l’excés (tant de textos com de durada) acaba per llastrar el conjunt. Alguns fragments resulten innecessaris, confosos i poc adients, a part de que els moments musicals -la majoria a càrrec de The Sey Sisters– resulten postissos… tot i que s’agraeixen enormement. Si a això hi sumem algunes imprecisions i una flagrant falta d’assajos, podríem dir que el resultat no està a l’alçada del que s’esperava d’una sèrie de noms tant rellevants (Portaceli, Carme Conesa, Carlota Olcina, Eduard Farelo, Sol Picó, Nao Albet i molts altres). Però s’ha de dir, també, que a estones vam tornar a respirar a teatre, a sentir aquell plaer que tant des de platea com des del mateix escenari tant s’està enyorant.

← Tornar a No passa cada dia que algú ens necessiti (de fet, no és gens habitual que algú ens necessiti)

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.