Tot el que necessites per anar al teatre

Muerte en el Nilo: Adaptació novedosa en detriment de l’interès

Muerte en el Nilo
24/10/2019

Víctor Conde (La ratonera, Pegados) ha afrontat el repte d’adaptar la clàssica novel·la d’Agatha Christie, que reuneix tots els ingredients que han captivat milions de lectors: un espai tancat (creuer), molts protagonistes i tots sospitosos, assassinats, un detectiu més que perspicaç i un final que mai, mai esperaves. A més, apunts socials i de classe en els ’30 i altres, perennes (diferències de classe, passions, gelosia, amors no correspostos, traïcions, el vil metall …).

S’ha intentat modernitzar o, almenys fugir, d’una versió encotillada i estàtica amb una posada en escena basada en què tots els personatges estiguin sempre presents i movent-se (massa) a la coberta del creuer, el que per moments dificulta el seguir qui és qui o a qui li passa què. S’han pres decisions arriscades, com prescindir de Poirot! (calia?) o reduir els assassinats i s’ha buscat, diria, una proposta basada més que en el misteri, en la psicologia dels glamurosos personatges que, suposo, ens han de captivar i interessar més que la intriga. Doncs no. No ajuda un interminable joc escènic recolzat en les maletes a manera de presentació de cada un d’ells (1h10 ‘, exactament) que ni són tan bons ni dolents ni complexos com per despertar-nos molt d’interès. I, almenys a mi, ja m’importava més aviat poc qui era l’assassí, tot i que el final, marca de la casa, fa que surtis amb bon gust de boca.

El millor: Una altra decisió innovadora i que, aquesta sí, funciona perfectament, que és la introducció de música en directe amb Dídac Flores al piano i la veu de Paula Montcada en clàssics de l’època. També destaca una bona dicció en general, aspecte gens habitual.

En resum: és difícil portar a escena a Agatha Christie: si es fa de forma molt literal, el resultat teatral és massa estàtic i d’una altra època, i, per contra, centrar l’esforç en modificar la forma, pot portar a que es perdi l’interès per l’important, el misteri i la intriga.

← Tornar a Muerte en el Nilo

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.