Thelma y Louise en El Padrino

12/01/2018

Thelma y Louise en El Padrino

Desprotegidas. Así es como se sienten de entrada las protagonistas de esta historia cuando su padre, el capo de una familia de la mafia, muere. Sin el patriarca y sin el resto de hombres del clan, que huyen despavoridos en cuanto pierden a su benefactor, ellas se quedan solas. Y aunque siempre las han educado para ser meros complementos, ahora tendrán que decidir si siguen las normas o imponen su dignidad.

Sin tener una trama especialmente original, la gracia de esta comedia negra está en su  mensaje claramente feminista. Los personajes lanzan de forma inesperada pequeños dardos que impactan en la mente del espectador y le hacen pensar en aquellas conductas sutiles en las que quizás no ha reparado. “Éramos sus princesas”, dice la pequeña Emilia defendiendo la estima de su padre. “Solo eso”, le responden rápidamente sus hermanas. La reflexión culmina en un brillante brindis final con el público y unas palabras sobreimpresas en pantalla, en completo silencio, que destapan ya totalmente el sentido reivindicativo.

Las cuatro actrices (el trío The Mamzelles más Júlia Molins) hacen un buen trabajo de definición de los personajes: Paula Malia es Regina, la hermana mayor, la más dirigente y protectora; Paula Ribó es Ilaria, la hermana más fría y racional, y Molins es Flora, la que pese a odiarlo siempre se le ha atribuido el rol de niña frágil. Completa el cuarteto Emilia, Bárbara Mestanza, espléndida como la hermana más activa, atrevida y pasional. Ella misma y  Ribó dirigen la propuesta con un ritmo dinámico con musicales, rompedoras y coreografiadas transiciones.

Les ayuda mucho el vestuario de Verónica Febrero, vintage, llamativo y perfectamente acoplado con el carácter –propio o impuesto- de cada uno de los personajes. También la escenografía diseñada por Anna Auquer, Maria Auquer y Javier Sanagustín nos transporta a la cocina donde ocurre toda la acción, un espacio tupido y visualmente atractivo.

Con enfoques muy distintos, desde Lorca hasta Thelma y Louise, muchos son los referentes críticos con el trato que la sociedad da a la mujer. Y es que el cuidado en el que viven todos estos personajes se parece demasiado a una jaula que las encierra. Más allá de ellas, esto afecta al clásico papel que se le otorga a la mujer todavía en la sociedad actual. The Mamzelles ponen una vez más el tema sobre la mesa –de la cocina-, esta vez a golpe de comedia negra y con un telón de fondo ambientado en El Padrino. La crítica sigue siendo necesaria, sea en la forma que sea.


Tot el que necessites per anar al teatre

A partir de 9,00€

Comprar Entrades

Cartellera /

Mafia: The Mamzelles Teatre

Mafia: The Mamzelles Teatre
Últimes funcions

The Mamzelles s’endinsen als escenaris teatrals amb aquesta tragicomèdia inspirada en la màfia italiana. Amb Bàrbara Mestanza, Paula Ribó, Paula Malia i Júlia Molins.

SINOPSI

Estem en alguna part de Calàbria en algun moment dels anys 90. Ens trobem en una cuina, en la nit més calorosa de l’any, la vespra de les noces de la filla petita de Salvatore Maritzzo, un dels homes més poderosos de la ciutat. Les quatre germanes Maritzzo esperen els homes de la família per sopar. Se non li aspettiamo ce andrà di Traverso! Sona el timbre: hi ha una nota: – On vas? –diu Llaria– A buscar al pare –respon Emilia– I qui et protegirà? –Emilia la mira…– Nosaltres ens protegim soles.

Properes actuacions Veure totes les funcions (Calendari)

Video

Fotos

Mafia: The Mamzelles TeatreMafia: The Mamzelles TeatreMafia: The Mamzelles TeatreMafia: The Mamzelles Teatre

Valoració col·laboradors


Valoració espectadors

  • 12345

    s

    Grata sorpresa al ver esta obra,original y muy buena actuacion de las actrices,ir a verla pq vale la pena.

    10/06/2017

  • 12345

    Jordi Casas Duocastella

    Obra molt original en el seu plantejament i execució, amb un sorprenent inici en italià (amb subtítols). Cal destacar especialment el treball de les quatre actrius i la posada en escena, que acaba involucrant el públic. Molt recomanable.

    10/06/2017

  • 12345

    SILVIA CARRETE

    Nos ha encantado tanto a mi como a mi pareja.
    Muy amena, original y las actrices estan sublimes en sus papeles
    La recomiendo mucho porque han pasado super deprisa los 80 minutos de la obra.
    No me extraña que le hayan dado grandes premios a esta obra.

    11/06/2017

  • 12345

    Mireia grau camps

    Sorprenent i impactant de començament a final, plena de detalls que no pots perdre, dones fortes i tendres .Molt bones interpretacions. Aneu-hi si podeu.

    12/06/2017

  • 12345

    Lídia Nuñez

    Molt bé! Exel•lent!

    15/06/2017

  • 12345

    Hebert

    #MAFIA en la Sala Atrium, ciclo DespertaLab, da el protagonismo a quienes siempre están en segundo plano en estas historias: las mujeres de los clanes. Cuatro hermanas encaran una noticia dramática y sus consecuencias. Drama, humor delirante y sin ser simplonamente explícitas, con mensaje reivindicativo: en medio del mundo mafioso, tan machista, ellas brindarán y decidirán por sí mismas, por una vez en la vida… o muerte.
    Personajes bien definidos y creatividad a cargo de The Mamzelles y una es-tu-pen-da Júlia Molins a quien hacía demasiado tiempo (gran “Collectivus”) que tenía ganas de volver a ver.
    Sí, quizá una dirección externa podía haber redondeado algún pequeño aspecto pero yo me lo pasé muy, muy bien. Ah! Play list ya, por favor!

    16/06/2017

  • 12345

    JOSEP OLIVA SASÉ

    Avui a la Sala Atrium he vist aquesta comèdia negra però negre atzabeja i gore molt gore que va ser la guanyadora del cicle DespertaLab 2017 interpretada per la Companyia The Mamzelles. Ens situa a Itàlia on viuen quatre germanes filles d’un capo de la màfia que estan preparant el casament d’una d’elles i reben la notícia que el pare ha mort .Aquest fet els dóna la llibertat de la qual sempre han estat privades a causa del sistema patriarcal al qual estaven sotmeses. No he entès ben bé perquè els primers 15 minuts parlen en italià, i si llegeixes el traductor et perds el que fan les actrius, però bé després canvia ja a castellà fins al final. Una magnífica escenografia i una acurada posada en escena juntament amb un fons de música techno dels anys 90 per a un text que es mou entre la comèdia i el drama però amb una càrrega brutal d’humor negre. Pel que fa a la interpretació Paula Malia, Barbara Mestanza, Júlia Molins i Paula Ribó, les quatre sense distinció, fan un treball extraordinàri. He passat una molt bona estona i he rigut moltíssim, però entenc que algú en alguns moments se senti incòmode. Quina alegria un dimecres amb les entrades exhaurides

    11/01/2018

Articles relacionats

'Màfia': The Mamzelles, dones, gore i tarantino

'Màfia': The Mamzelles, dones, gore i tarantino

21 desembre 2017

The Mamzelles recuperen el seu projecte més ambiciós, Màfia, una peça que posa en qüestió el sistema patriarcal a través de la història de quatre filles d’un capo de la màfia calabresa. Després de l’èxit de l’estrena el passat mes de juny, tornen a la Sala Àtrium.

Llegir més... n

Dones violentes a la 'Màfia' de The Mamzelles

Dones violentes a la 'Màfia' de The Mamzelles

6 juny 2017

The Mamzelles estrenen el seu projecte més ambiciós, Màfia, una peça que posa en qüestió el sistema patriarcal a través de la història de quatre filles d’un capo de la màfia calabresa. Guanyadora del Primer Premi de la Beca DespertaLab, organitzada per la Nau Ivanow i la Sala Àtrium, es podrà veure del 7 al 18 de juny.

Llegir més... n