Laberint striptease → Escenari Joan Brossa

13/04/2019

Despullar a Brossa

Ahir divendres dia 12 va ser dia d’estrena a l’Escenari Joan Brossa, LABERINT STRIPTEASE, un espectacle creat, coreografiat  i dirigit per Roberto G. Alonso inspirat en l’univers brossià.

L’espectacle pretén redescobrir Brossa agafant com a punt de partida el seu llibre “Striptease i teatre irregular” i els seus poemes visuals mantenint l’humor i la crítica però fent una reinterpretació que ho transporta a l’actualitat.

Protagonitzat per un músic, Jordi Cornudella que és també el director musical de l’espectacle, una cantatriu, Elena Martinelli, una ballarina stripteasista, Laura Marsal, el saltimbanqui Davo Marin i el Mc Clowm que és el mateix Roberto G. Alonso (en algunes funcions aquest paper serà interpretat per l’actor Jordi Andújar).

Una proposta multidisciplinar que combina teatre, dansa, acrobàcia, música en directe, cant, play-back, transformisme i striptease.

Un espectacle construït buscant un Brossa lúdic, crític i visual i qüestionant que passaria si Brossa fos viu en l’actualitat, i que compta amb la col·laboració de la companyia Roberto G. Alonso i amb la de Cabaret 13.

L’escenari de la Sala Joan Brossa està situat al mig amb el públic a dues bandes, un gran teló ho divideix en dues meitats. Mc Clown, el mestre de cerimònies, ens va rebent mentre ens acomodem a les nostres localitats tot esperant que l’Albert doni el senyal de sortida. Cau el teló central i a la nostra banda queden el músic i la ballarina. A l’altra banda del teló la cantant i el saltimbanqui…. Escoltem riures i ens “neguiteja” saber, que és el que ens estem perdent??

Amb la presentació dels instruments i l’striptease del piano comença l’espectacle. El teló central s’ha desplaçat i ara tot està a la vista.

Els números de cabaret es van succeint conduïts per un magistral Roberto G. Alonso que amb la seva simpatia i professionalitat ens té literalment a la butxaca. Sensacional la música de Jordi Cornudella que fa gala de tocar diferents instruments i és capaç al mateix temps de despullar-se, ballar o jugar a pilota. Acurada i magnífica il·luminació d’Albert Julve.

Moments realment aconseguits com el de les votacions, la confessió, el pas de Setmana Santa i la saeta o el partit de futbol.

Hem de dir que abans de veure l’espectacle, ens temíem que fos similar al que ja hem vist un parell de vegades a Cabaret 13 … i hem de dir que la creativitat de Roberto G. Alonso, novament ens ha tornat a sorprendre amb un espectacle totalment nou i amb molta simbologia brossiana.

Un espectacle en què realment s’ha aconseguit fer realitat el que ha demanat Roberto G. Alonso Però sigui com sigui, permetin demanar-los-hi un favor, no se’n vagin igual que han entrat, perquè com sempre deia Brossa que també sempre deia Fregoli; “l’art és vida, i la vida, transformació”.

Magnífica proposta totalment recomanable.

Per poder veure la ressenya original, només cal clicar en aquest ENLLAÇ


Tot el que necessites per anar al teatre

A partir de 12,00€

Comprar Entrades

Laberint striptease

Laberint striptease

Laberint striptease és un espectacle dirigit per Roberto G. Alonso, a partir del llibre ‘Striptease i teatre irregular’ de Joan Brossa.

Sinopsi

Quan des de l’Espai Brossa se’m van proposar crear un espectacle a partir del llibre “Strip-tease i teatre irregular” em va envair una gran emoció i alhora una forta sensació de vertigen. Emoció per l’oportunitat d’abordar una figura amb la personalitat i l’obra d’un artista tan prolífic com Joan Brossa i vertigen per les mateixes raons. Lloar l’extensa i productiva obra de Brossa es sobrer, per tothom és coneguda i reconeguda.

Com a creador i com a intèrpret no podia perdre l’ocasió d’enfrontar-me a un repte majúscul com aquest. Com enfrontar-me a ella? Com reinterpretar les seves paraules? Com descontextualitzar-lo del seu temps per apropar-lo al nostre? Com no perdre el seu compromís polític? Com no trair el seu esperit crític? Com conservar el seu humor corrosiu? Per fortuna la resposta a totes aquestes preguntes eren al propi Brossa. La lectura, no només del llibre ja esmentat, sinó d’algunes de les seves obres teatrals, dels seus poemes o dels seus altres textos i, sobretot, les seves poesies visuals han estat una font d’inspiració evocadora i inesgotable.

Dansa, teatre, acrobàcia, música, cant, play-back, transformisme, striptease… Amb tots aquests elements en joc, vaig tenir clar que el format de l’espectacle havia de ser el d’un cabaret, no podia ser d’una altra manera, per elecció i gust personal, però també per la relació que aquest gènere, anomenat parateatral, manté amb Brossa.

No vull deixar de dir que aquest emocionant viatge no hagués estat possible sense la complicitat i l’entrega de tots i cada un dels membres que formen part d’aquest espectacle, els que veuran a l’escenari i els que no veuran.

Així doncs, senyores i senyors, passin, seguin i gaudeixin, o no, de la nostra proposta, juguin amb nosaltres a canviar l’òptica de visió, a despullar la realitat, a transvestir-la per veure-hi clar. Però sigui com sigui, permetin demanar-los-hi un favor, no se’n vagin igual que han entrat, perquè com sempre deia Brossa que també sempre deia Fregoli; “l’art és vida, i la vida, transformació”.

Roberto G.Alonso

Properes actuacions Veure totes les funcions (Calendari)

Valoració col·laboradors


Valoració espectadors

  • s
    s
    12345

    Super amena y entretenida,me gusto mucho.

    19/04/2019
  • JOSEP OLIVA SASÉ
    12345

    Ahir vaig estar al Escenari Joan Brossa gaudint d’aquest espectacle amb dramatúrgia, coreografia i direcció de Roberto G Alonso que ens endinsa a un cabaret del món brossià prenent com a base el seu llibre Strip-tease i teatre irregular. L’espectacle comença des del moment que creues la porta i Alonso fent de MC va rebent i saludant els espectadors i llavors ja intueixes que per la situació de les dues grades desconnectades una de l’altra allò serà una proposta diferent, I tant si ho és . Passats els primers deu minuts que no saps el que està passant a l’altra banda, desapareix la separació i comença l’espectacle amb una breu introducció per explicar-nos la passió que Brossa sentia per aquest gènere i l’assiduïtat amb la qual freqüentava aquests locals del Paral·lel. Alonso ha fet un esplèndid treball duent a l’actualitat aquesta poesia visual, i el caràcter lúdic de Brossa mantenint la crítica i l’humor de l’obra. Transformisme, cant, dansa, acrobàcies i paròdies molt divertides per citar alguna, la processó o la votació, magníficament interpretades encapçalades pel mateix Roberto G Alonso juntament amb la seva companyia de Cabaret 13 (espectacle que si no heu vist us recomano no us ho perdeu), Elena Martinell, Laura Marsal, Davo Marin i acompanyats de la música en viu de Jordi Cornudella que toca diferents instruments. Si us va agradar, A mí no me escribió Tennessee Williams, no us perdeu aquesta, no us deixarà indiferents.

    15/04/2019
  • Rubén Alonso Ruiz

    13 Cabaret

    05/04/2019

Articles relacionats