Kinderbuch
9/10/2019
“LAS MUJERES DE LOS FUNCIONARIOS…”

Belén Blanco pren el risc de pujar a l’escenari i pren amb el control de tot. Els monòlegs són una peça de gran dificultat, on el moviment i la veu prenen molt protagonisme; Blanco aconsegueix dominar-les perfectament.

Kinderbuch s’aproxima al personatge de Hedda Gabler, una de les figures més reconegudes de l’obra d’Ibsen. Un personatge confús, i polèmic, revel a qualsevol norma social. Exactament passa amb el text de Diego Manso, que ens planteja un personatge incoherent en si mateix, una incoherència donada per les normes socials que tenim estandarditzades al nostre subconscient. Objectiu? Qüestionar-nos la realitat, els nostres paràmetres. Què són els homes i què són les dones? Que som com a conjunt? I com funciona la nostra amistat?

Un sofà on l’actriu es converteix amb aigua, ja que la seva fluïdesa en fa d’ell tot un nucli molt important de l’obra. Però quan s’aixeca d’ell el seu moviment es converteix en una dansa, una dansa plena de delicadesa, un moviment que potencia la figura de la dona: asfixiada en un món on és ignorada.

Un monòleg amb moltes lectures, dues amigues que podrien ser la mateixa persona, una ironia que vol transmetre el contrari del que es diu… És d’aquelles vegades que el text necessita crear-se gairebé a la mà de la interpretació. Una obra que compleix amb l’objectiu del teatre com una eina social.

Tot el que necessites per anar al teatre

Kinderbuch

Kinderbuch

Kinderbuch de Diego Manso, és una mostra del millor teatre argentí del moment.
Entre el ressentiment i l’odi a una societat ignorant Kinderbuch és la història d’una dona alemanya que s’acosta a la Hedda Gabler d’Henrik Ibsen. Dones determinades pel seu estatus social que s’obliguen a fer veure i que estan constituïdes per una essència violenta i propera a l’horror. Diego Manso, autor i director, evoca una persona fosca, representada per la reconeguda i guardonada actriu argentina Belén Blanco, que és víctima i culpable, amb la qual mai es empatitza, però que assumeix una posició personal i política que forma part d’una societat propera i poderosa.

Sinopsi

L’argument d’aquest unipersonal passa en una societat distòpica: les dones dels funcionaris viuen tancades, atemorides per un món exterior que, diuen, està poblat per grups d’insurgents. La protagonista és una d’elles: embarassada i casada amb un polític ascendent, passa el temps disparant en un camp de tir, teixint, escrivint i llegint cartes. Així, sorgeixen les veus del passat: la presència del seu pare, un militar pres per «desinfectar a la pàtria»; el record d’un amor que ella va decidir no viure (igual que succeeix amb Hedda Gabler), i les cartes d’una amiga que li pregunta: «Quina classe de monstre et habita?». A mesura que el relat avança, es comença a conèixer l’origen d’aquesta violència i com certes persones arriben a dissociar la vida del món fins al punt de només trobar la bellesa en les armes i la mort.

Entre el ressentiment i l’odi a una societat ignorant que ella deplora, aquesta dona s’esvaeix en la seva solitud. Kinderbuch revela el germen d’una posició política, un pensament vinculat amb la violència, la xenofòbia i la repressió, però també és una història personal i intimista, d’una dona que alguna vegada va ser ultratjada, que va créixer en la indiferència i el desamor i que la seva única fortalesa va ser aprendre a disparar en un món d’homes.

Una posada en escena subtil i austera, que dóna compte del buit: el buit d’una dona i el buit de la vida.

Video
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Igna
    12345

    Fantàstic espectacle. Text i actuació impressionants. Teatre molt poc freqüent de veure a Barcelona.

    06/10/2019
  • Igna
    12345

    Meravellós!

    04/10/2019
  • Renato
    12345

    Me encantó!!

    26/09/2019
  • Isidro Lima
    12345

    Belén Blanco a 2 metres, quina interpretació quin text, Diego Manso ha fet una obra colpidora que mou.

    25/09/2019
  • Leonidas Vassallo
    12345

    Cuando salí de la sala todavía no terminaba de procesar esta gran obra, sales pensando que regresarías. Un monólogo muy bien escrito, duro, difícil y que resuena. La actuación de Belen Blanco es aplastante , sostiene con una fuerza de principio a fin el texto. Gran obra, totalmente recomendable!!!

    25/09/2019
  • Carles Arenas
    12345

    100% recomendable, teatro argentino de calidad

    25/09/2019
  • Gael Pou
    12345

    un triomf del teatre argentí a Barcelona!

    24/09/2019
  • Marc_Paul
    12345

    Kinderbuch és una joia, text, direcció i interpretació van de la mà i flueixen a la perfecció. Ens trobem devant d’un text brillant i d’una interpretació ESPECTACULAR! Una possada en escena austera però eficient per deixar que text i interpretació l’omplin per si sols! Una oportunitat única per veure a la gran actriu Belén Blanco i un espectacle dels millors que es poden veure actualment a la ciutat. Aneu-hi

    24/09/2019
  • Vanessa
    12345

    Impresionateeee!!! Se conjuga el texto y la interpretación para que el espectador pueda conectar con lo que está pasando..el espacio genera un ambiente íntimo que permite vivir la historia de manera muy cercana …..descubran una actriz y un autor brillantes…no tiene desperdicio!!

    24/09/2019
  • Lali
    12345

    Increíble BELEN BLANCO!!! Bravo!!! una interpretación que te traspasa de una manera inexplicable, HAY QUE VERLA para sentirla y vivir con ella cada emoción, un TEXTO impecable!!! Gracias Diego Manso por compartirlo llevarlo a escena con una actriz impresionante! Recomendable para los amantes del buen teatro ARGENTINO!

    21/09/2019
  • adria
    12345

    Espectacular desplegament de dots artístiques de la Belén Blanco, junt amb un text de Diego Manso que et manté enganxat a la cadira. Obra obscura que et remou, molt recomanable.

    20/09/2019
Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.