It’s all about the hairstyle. El cas de Marina Prados

9/07/2018

El tractament tendenciós de la informació

Una proposta de docu-teatre amb direcció i dramatúrgia de la mateixa Marina Prados i de la seva companya Paula Knüpling; han volgut portar a l’escenari fets que van passar realment sense ficcionar-los i fent servir mitjans audiovisuals per tal de mostrar la realitat que no veiem en els mitjans de comunicació convencionals. El text final de la proposta és de Carlos Perelló.

Amb el públic assegut de cara a la porta d’entrada de la sala, una taula amb papers i dos ordinadors, uns “nerviosos” Oriol Guanyabens i Adrià Botella, ens expliquen que han dut a terme una investigació seriosa sobre l’anomenat cas Marina Prados. A dalt la taula de so i la Paula Knüpling.

El matí del 23 d’abril del 2018, Barcelona es desperta amb una pintada a la plaça de la Virreina, Gràcia. Un grafiti on apareixen Puigdemont, Merkel i Rajoy. La Marina Prados passa una nit a comissaria com a possible culpable material. Per falta d’evidències la deixen lliure fins a la pròxima citació, a l’octubre. Alguns estan molt orgullosos d’ella, altres fan burles de la seva imatge. Ella nega haver fet aquest grafiti.

Una peça que es vesteix de documental i on es parla de llei mordassa, de llibertat d’expressió, de democràcia, de monarquia, de princeses, de Sant Esteve de les Roures, de l’1 d’octubre, de pentinats, de fake news, de vestuari antisistema, de tests de drogues, d’art, de grafitis, …..

Oriol i Adrià, tots dos, ens expliquen com han construït el relat de què va passar realment aquell 23 d’abril i com és de fàcil confondre la realitat i la ficció, el que és real i el que no ho és, el que és veritat o el que és mentida. I ho fan tan bé que quan surts de la sala tot són dubtes i preguntes, i ens anem a casa sense saber bé on està la veritat i on la mentida.

IT’S ALL ABOUT THE HAIRSTYLE (ES TRACTA DEL PENTINAT), és una peça de teatre documental o docu-teatre molt interessant on amb els mitjans audiovisuals ens van mostrant les diferents proves que condueixen a conclusions molt diferents de les oficials. Una reflexió sobre el món en el qual vivim, on la informació ho és tot i de quina manera, amb el tractament tendenciós d’aquesta informació podem ser manipulats.

I de com aquesta manipulació de la informació, intencionada o no, ja que de vegades som nosaltres mateixos que ajudem a difondre fakes, pot afectar les persones que es troben al centre de la polèmica i que, com en el cas de la Marina Prados, veuen la seva vida afectada per sempre.

Curiosament l’actriu Marina Prados, que és la protagonista real d’aquesta proposta, no surt a escena, malgrat que està present en tot moment i almenys el dia que vam veure la representació estava asseguda a la darrera fila del teatre, com observadora de la narració.

Una proposta fresca, dinàmica, amb tocs d’hilaritat però que ens fan qüestionar tot el sistema.

Per llegir la ressenya original, només cal clicar en aquest ENLLAÇ


Tot el que necessites per anar al teatre

It’s all about the hairstyle. El cas de Marina Prados

It’s all about the hairstyle. El cas de Marina Prados

It’s all about the hairstyle. El cas de la Marina Prados és una obra de teatre a mig camí del documental, on la direcció, la dramatúrgia i l’autoria van a càrrec de la pròpia Marina Prados i la seva companya, Paula Knüpling.

Sinopsi

El matí del 23 d’Abril del 2018 a Barcelona s’aixeca amb una pintada a la Plaça de la Virreina, Gràcia. Un grafiti on apareix Puigdemont, Merkel i Rajoy.

La Marina Prados passa una nit a comissaria com a possible culpable material. Per falta d’evidències la deixen lliure fins la pròxima citació, a l’octubre.

Alguns estan molt orgullosos d’ella, altres fan burles de la seva imatge. Ella nega haver fet aquest grafitti. Però qui té una evidència més sòlida? Ningú. Té límits d’expressió l’art? L’art urbà és vandalisme? I per què aquesta notícia ha estat tapada pels grans mitjans de comunicació? Hi ha acusacions que no es poden dir en veu alta ? Qui ha fet què?

La Marina Prados, juntament amb la seva parella, Paula Knüpling, decideixen explicar la seva versió dels fets i escriure la seva experiència personal abans de marxar a Berlín, vista a través de la càmera de L’Adrià Botella i l’Oriol Guanyabens. Amb les seves imatges reconstrueixen la historia i editen el seu primer documental junts, donant a conèixer al públic nous indicis, i proves que condueixen a conclusions compromeses per a l’Estat.

Video

Valoració col·laboradors


Valoració espectadors

Sigues el primer en deixar la teva valoració.