Hàbitat (doble penetració)
25/04/2018
Socials o asocials?

Hàbitat: lloc o espai on viu una comunitat de manera còmoda i resistible.

Aquest és el primer espectacle que es pot veure dins el cicle Desperta-Lab. A partir de textos base d’un grup de joves actors, neix “Hàbitat (Doble penetració) de Roger Torns, un muntatge on tota l’acció transcorre dins un espai escènic tancat i aïllat al públic, però visible als ulls de tots els que hi som presents. Es tracta de un seguit d’històries de persones anònimes, que es troben exposades a tothom, i connectades entre elles mitjançant les xarxes socials. Un hàbitat en el que en un principi era un lloc al qui hi pertanyia una generació relativament jove , però que de mica en mica hem anat formant part la resta de la societat, indistintament de la nostra edat i estatus social.

Si tens una botiga online, una web corporativa o un blog, una de les millors coses que pots fer és estar present i actiu a xarxes socials. Messenger, Instagram, Facebook, Twiter, whatsApp, LinkedIn, Wallapop,… són actualment la nostra manera de comunicar-nos i relacionar-nos; uns per solitud, altres per reconeixement, per comprar o per vendre,… Són l’aparador on ens mostrem (real o no)…, però el que sí es cert, que d’una manera o altre, tots acabem formant part d’aquest joc irracional . O en formes part o et quedes fora. Curiosament els que no evolucionen amb les noves tecnologies i formes de comunicació, són els que al final queden aïllats de la resta.

El problema esdevé quan un oblida que tot és virtual i que en realitat les amistats en molts casos no són reals. A mi m’ha passat. Estic dins un grup virtual “tancat” sobre hàbits alimentaris en els que actualment som més de 16.000 membres ( membres, no amics.Cal tenir-ho present).No conec a ningú, ni ells em coneixen a mi. L’altre dia, i de manera privada, hi va haver una persona demanant-me ajuda. El cas era complicat. Quin mal trago!!!  Realment aquella persona creia que jo la podia ajudar.

Tinc 50 anys, tinc Facebok, Instagram i twiter, i haig de reconèixer que estic pendent si tinc un me gusta o no. Em moc per internet. Pertanyo a diferents grups virtuals. Compro i ven per Wallapop. Penjo diàriament fotos a l’Instagram (personal i laboral). Em comunico per whatsApp.  El pitjor de tot és, que de vegades no m’he n’adono que estic fent el que he recriminat un munt de vegades als meus fills: estar pendent del mòbil, fins hi tot a taula.

Aquesta proposta m’ha servit per reflexionar i arribar a la següent conclusió: Tot i que necessitem de les xarxes socials per tal de no quedar fora del sistema, no deixeu de banda les relacions personals, cuideu les amistats reals i el tracte directe amb les persones. No ens convertim en ésser solitaris amb milers d’amics virtuals.

***/****

Tot el que necessites per anar al teatre

Hàbitat (doble penetració)

Hàbitat (doble penetració)

Hàbitat (doble penetració) és l’obra guanyadora del cicle de creació escènica DespertaLab 2018. Roger Torns recrea una analogia del que passa a la xarxa, on hi ha un excés de material bolcat sense filtres del qual és impossible estructurar un discurs general i global. L’obra parla sobre la necessitat de projectar-nos a crits per demanar que ens estimin, per sentir que formem part d’aquest món.

 

Sinopsi

Un artista presenta una escultura que presideix l’interior del nou edifici net, polit i llis que han edificat on abans hi havia el mercat. Un youtuber aclamat anuncia el seu suïcidi en directe. Una escriptora s’odia per estar treballant en una oficina compartida on no coneix a ningú. Dues noies es busquen per la xarxa en una aplicació de relacions esporàdiques. Una d’elles vol netejar-se, l’altre necessita estendre la rentadora que porta dos dies tancada. Una noia projecta en directe el seu viatge nocturn per la ciutat mentre busca què fer per no avorrir-se. Un adolescent fanàtic vol veure el suïcidi d’un famós en directe. Tot succeeix en una nit.  Tot succeeix a prop de l’edifici nou que han construït al barri, on abans hi havia el mercat.

«La moderna pèrdua de creences que afecta no només a Déu o el més enllà,  sinó també la realitat mateixa, fa que la vida humana es converteixi en quelcom totalment efímer. Mai no ha sigut tan efímera com ara. / Res no és constant i durador. Davant d’aquesta falta d’ésser sorgeixen el nerviosisme i la intranquil·litat. / Fins i tot les religions, en el sentit de tècniques tanàtiques que alliberen l’home de la por a la mort i generen una sensació de durada, ja no serveixen. La desnarrativització general del món reforça la sensació de fugacitat: de vida nua.» Byung Chul Han. La societat del cansament

 

Sobre el director

Aquest projecte és el resultat del treball final de carrera  de Roger Torns. «Vaig començar reunint un grup d’actors per elaborar una peça textual en col·lectiu. A partir de l’escriptura automàtica a contrarellotge volia que el discurs i la poesia afloressin sols a partir de la generació de material textual provocat a partir del caos, la immediatesa, el joc i la irracionalitat. Vam estar durant dos mesos fent sessions d’escriptura automàtica guiada fins que vaig tenir prou material, llavors em vaig recloure durant tot l’estiu per intentar entendre quines eren les necessitats discursives de cada participant i a partir d’aquí es va anar construint la dramatúrgia i la seva estructura fins arribar al text resultant.»

Video
Fotos
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Hèctor Fibla Ferrà
    12345

    La desorientació i ràbia de la joventut explicada amb poesia i esperit de transcendència.

    30/04/2018
Articles relacionats
El Tantarantana recupera ‘Habitat (doble penetració)’ i ‘Masticar hielo’

El Tantarantana recupera ‘Habitat (doble penetració)’ i ‘Masticar hielo’

11 Octubre 2018

El Teatre Tantarantana ha presentat en roda de premsa el retorn als escenaris de dos espectacles: Habitat (doble penetració) de produït per H.I.I.I.T i Masticar hielo. Els muntatges seran a la sala Baixos22 […]

Arrenca a la Sala Atrium el DespertaLab’18

Arrenca a la Sala Atrium el DespertaLab’18

12 Abril 2018

La Sala Atrium acaba de presentar la 4ª edició del Cicle de creació escènica DespertaLab que organitza conjuntament amb la Nau Ivanow. Es tracta d’una edició carregada de novetats que […]

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.