Generació de merda
7/03/2014
La societat del súper-benestar

1994: JASP (Jóvenes Aunque Sobradamente Preparados)
2010: JESP (Jóvenes Emigrantes Sobradamente Preparados)
2013: GM (Generació de Merda)

L’any 1994 una casa de cotxes va fer servir el primer acrònim en una campanya publicitària per definir una tongada, la dels 70-80, que es perfilava com la gran promesa que lideraria un país (el que fos), en un moment d’exaltat creixement, cap a l’èxtasi humà i tecnològic. El moment era únic: un paradigma social de llibertats inèdit que oferia l’oportunitat a les noves riuades juvenils de viure i formar-se tècnica i humanament com mai abans s’havia vist, en universitats, escoles d’idiomes i de postgrau, amb beques i programes internacionals. Un futur prometedor. Érem a les portes de la societat del súper-benestar.

Quina és, a dia d’avui, la realitat d’aquests joves? En Xavi Morató (erigit representant per pròpia voluntat) ens ho explica amb un musical que no estalvia pólvora a l’hora de desquarterar, amb humor analític i corrosiu, temes actuals com l’accés d’aquests joves al mercat laboral, l’estat del sistema educatiu o d’altres qüestions socials com la colonització d’alguns bars de barri per la comunitat xinesa o el fenomen badulake. La qualitat més destacable, però, d’aquest dramaturg és la seva habilitat a l’hora de reflexionar també a l’altra banda de la xarxa: la resposta d’aquests joves davant dels fenòmens presentats i com, al segle XXI, la revolució es du a terme a cops de Twitter.

Tot i una posada en escena un xic mancada de ritme (alguns actors semblaven tan empanats com els personatges que interpretaven -segurament per haver arribat a l’estrena verds d’assajos), la trama i la música (llàstima d’un sol músic a escena) són brillants i esbojarrades i mereixen, és clar que sí, una oportunitat. Doncs ha de ser aquest, de ben segur, un espectacle que agafarà velocitat i consistència a mida que l’engranatge acobli les moltes i magnífiques peces que el componen.

Un espectacle cínic i intel·ligent recomanat per a tots aquells que vulguin conèixer de ben aprop (narrat pels seus propis protagonistes) com intenta, aquesta generació de merda, aixecar-se i renéixer després de la caiguda de l’Olimp. No recomanant per a integrants del col·lectiu xinès, pakistanès, o persones que valorin grans recursos tècnics en escena per sobre de l’enginy i el valor d’uns joves que segueixen estan àmpliament preparats com aquí demostren.

Tot el que necessites per anar al teatre

Generació de merda

Generació de merda

Persones adultes que viuen amb els seus pares, becaris que no reben diners ni pel metro, mirades al mòbil cada deu segons no fos cas que hagués arribat un whatsapp i que no llegir-lo comportés la destrucció del planeta, tòpics suats sobre la crisi i les oportunitats, pisos compartits, sopars de classe que es repeteix mil vegades que s’han de fer però que per sort no es fan, estudiants que si mires el que paguen diries que van a una universitat privada i si mires el que reben semblen alumnes d’una escola pública d’Uganda, empresaris yuppies emprenedors moderns dinàmics enrotllats chupiguais ultracools que fan ràbia nivell “hòstia amb la mà oberta”, negocis regentats per senyors asiàtics que treballen més hores que un rellotge fabricat per nens al seu país, amors adolescents en un moment en què ja comença a quedar a prop la menopausa, hores i hores que en teoria són per fer coses de profit llençades a les escombraries perquè és absolutament impossible deixar de mirar hipnòtics youtubes de, per exemple, gatets fent coses moníssimes.

Alguns li diuen “generació perduda”. D’altres, “generació frustrada”. Nosaltres hem buscat una etiqueta més exacta.

Video
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • TERESA MONFÀ
    12345

    Musical divertit i fresc amb un fil argumental molt actual pels que ens podem considerar d’aquesta generació ( de merda ).
    Actors molt professionals que et tenen tota la obra pendent i amb un somriure a la cara.
    Ens ho vam passar molt bé, era la nostra primera vegada al teatre Gaudí i de ben segur que no serà la última !!!
    Felicitats per aconseguir fer una obra tant entretinguda amb tant pocs recursos econòmics.
    Gràcies !!!

    31/05/2017
  • Lalo Saralegui
    12345

    Muy recomendable. Pasamos un rato estupendo con un tema de gran actualidad.
    Destacar la calidad de los actores que desde la primera escena ponen el listón muy alto.

    26/05/2017
  • Lourdes
    12345

    Musical molt fresc, entretingut i en el que rius molt! Tracta un tema en el que si ets d’aquesta generació t’identifiques molt! Vam passar molt bona estona!! Molt recomenable

    07/05/2017
  • Edu Alcaniz
    Edu Alcaniz
    12345

    Entretenido y divertido. Es tambien que decir que son jovenes y la voces no son un nivel de profesional. El tecnico de sonido no estuvo acertado por el acople de sonido, pero en general te hacen pasar un buen rato y algunas risas. El precio es totalmente acorde con el espectaculo.

    28/01/2017
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    12345

    Hay veces que no hace falta irse a un gran teatro, para ver una gran producción, con actores de renombre y escenografías imposibles!
    A veces vas a un teatro modesto, con actores jóvenes y que empiezan y descubres obras de gran calidad y que te lo hacen pasar de fábula!!
    Y eso me ha pasado con este musical!
    Ha sido mega divertida y entretenida!
    Y los actores cantan de maravilla y lo hacen genial!! Un aplauso para todos ellos!
    Sorprende lo bien escritas que están las letras de las canciones! Dicen verdades como templos y son pegadizas!
    Como siempre… me he enamorado de un actor. Esta vez ha sido Xavi Morató (se lo comía todo).

    La única pega… la escenografía. Eficiente pero cutrilla. Daba la sensación que se iba a romper todo en cualquier momento! Jajaja
    No os la perdáis. Os va a encantar seguro!

    18/01/2017
  • Hebert Parodi
    Hebert Parodi
    12345

    Divertida “Generació de merda” al Poliorama. Uns diran retrat generacional, d’altres crítica social disfressada d’humor..per descriure una obra capaç de riure’s de la seva pròpia estructura i que beu d’influències ben bones (la castigadora anti tòpic heretada dels Monty Python, com ha d’acabar un primer acte…). Es parla de tot: els pakis 24hores, el parlar amb algú mentre mires el mòbil, el sopar barato com a fita vital, les feines precàries, el malbaratar el temps a internet i mil coses més, amb humor, mala llet, i sense amagar que part dels problemes són cosa nostra.
    Ben interpretada de forma coral, amb un Roger Torns en estat de gràcia i Marc Pociello a qui tornem a gaudir tant com a #Abans. M’ha sorprès que és la segona obra seguida “d’humor jove” (Tòpic!!!) que veig on els personatges masculins estan força millor desenvolupats que els femenins; és una llàstima.
    En resum: per més que passar una bona estona somrienta amb la vida quotidiana al teu davant i amb una música (llàstima que no fos en directe i no reclami protagonisme) molt, molt bona.

    06/04/2016
  • Alejandro Closa
    12345

    Una obra amb un ritme trepidant i una energia explosiva. Tot i el bon rotllo, que pot generar la música, no deixa de costat la crítica social i la denúncia. Em va sorprendre molt gratament. Veure’m reflexa’t en les situacions de l’obra, em va deixar en el límit de la gracia/rabia per fer-me reflexionar.
    El repartiment de luxe, i tots els actors, del primer al últim es mereixen la millor puntuació.

    06/09/2015
  • Javi Santamaría Jiménez
    Javi Santamaría Jiménez
    12345

    Fantàstic musical. Les situacions, completament quotidianes, algunes molt divertides, altres et deixen una mica tocat si et veus reflectit, sempre amb el somriure als llavis. Els actors actuen i canten realment be. Tot i que tots ho fan molt be, remarco als secundaris, tot i tenir menys pes a l’obra, aconsegueixen conquistar al públic. Si t’agraden els musicals, es imprescindible. Si no t’agraden, aquest t’agradarà.

    14/04/2014
  • Josep Rocabruna
    12345

    Una obra molt recomanable per passar una bona estona,et fa somriure tota l’obra i disfrutes dels temes musicals,felicitats als actors per una gran feina d’alt de l’escenari,gràcies!!

    11/04/2014
  • Gilbert Brotons Farre
    12345

    Una comedia musical molt divertida amb una trama jove y actual. Interpretada brillantment per uns actors joves pero amb molt de talent y una gran trajectória professional. Molt recomanable per passar una bona estona i adonar-nos de com ens comportem amb les noves tecnologies y com han canviat les relacions personals degut a ella.

    10/03/2014
  • imma carabasa alonso
    12345

    Musical plé de llum i color. amb el sonriure posat desde el primer moment. alegre, desenfadat ,jove …amb la “chispa” que caracteriza a David Moreno i retrobant a un encantador i magnific Marc Pociello al que van descubrir en un llunyà “Que”. . Aneu, no ho dubteu!!!

    09/03/2014
  • Gemma Blanchart badia

    M’ha agradat molt!! Tenim bon teatre musical garantit!! Això es sentir el teatre i transmetreu!! Moltes felicitats als actors!! Crec q s’ha d’anar a veure!! A veure si es fa resó i tenen molt públic, s’ho mereixen!!

    08/03/2014
  • Lluis Martin Garcia
    12345

    Ep no s com s posa els aplaudiments, pero poso el màxim

    07/03/2014
  • Lluis Martin Garcia
    12345

    Una gran nit. Un musical molt recomenable per riure i oblidar una miqueta els problemes del dia. Una mencio especial per en David Moreno y Marc Pociello. Moltes gracies per les entrades.

    07/03/2014
  • Eduard Ferri García
    12345

    Moltes gràcies per invitar-nos. Hem anat a veure l’estrena avui i ens ha encantat! Original, irreverent i amb molt bons actors. Les lletres de les cançons molt divertides. La recomano a tothom!!!

    06/03/2014
Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.