Fem (la llista de Lourdes)
17/04/2019
CLASSE MAGISTRAL

Hauria de començar parlant del seu contingut o, pot ser, del plantejament escènic? Dins meu no sé quin hi recau amb més importància i tinc por en delatar-me al començar per un o per l’altre.

Després d’una cerca de referents el Teatre Kaddish/ Nozomi 700 arriba a la conclusió que és necessari una classe d’història de l’art amb referents femenins, i aprofiten aquella classe particular de la Paula per portar-la escena. A més a més, ens porten temari de les avantguardes, poc comú en qualsevol classe d’H. De l’Art de batxillerat.

Una crítica al moviment artístic a través de proporcionar coneixements; és molt fàcil queixar-nos de les coses, però a vegades es fa difícil donar solucions. Poques són les obres que ho fan o que aconsegueixen.

Una posada en escena molt influenciada per la performance, on el públic està actiu constantment, el públic és lliure d’evocar els seus sentiments, de ballar, d’expressar-se. Potser, aquesta classe, és portada a teatres perquè no la percebem com una classe “normal”. El dia que les classes siguin així, la gent aprendrà molt més, però també voldrà dir que la societat haurà canviat.

La paraula té un paper important, però l’audiovisual, els cossos, els actes arriscats donen un joc inesperat, però, és que, com podem explicar sis artistes que fan art a través de l’ús dels seus cossos?

Un treball exhaustiu per part de tot l’equip, però són conscients que és difícil arribar a tot el coneixement, i obren les portes a qualsevol cosa que desconeguin. El seu objectiu no és l’obra en si, sinó, a més a més, poder aglutinar el màxim de referents femenins, en aquest cas, en el camp de l’art.

Una obra molt recomanable sobretot per aquelles persones que estan construint els seus referents.

Tot el que necessites per anar al teatre

Fem (la llista de Lourdes)

Fem (la llista de Lourdes)

Fem (la llista de Lourdes) és un espectacle de Teatre Kaddish / Nozomi 700 que reflexiona sobre com les dones han estat tradicionalment excloses de la història, la història de l’art i l’art d’avantguarda.

 

Sinopsi

La Paula és una noia de 15 anys, que escriu, dibuixa i li agrada el teatre. Va venir al Kaddish i ens va preguntar… buscava referents… . Ens va dur el seu llibre de l’institut d’història de l’art. El varem mirar, però no hi varem trobar cap artista dona (la majoria eren homes morts !). Després varem fer la “Llista de Lourdes”, la llista d’artistes que apareixen al llibre “Últimes tendències artístiques” de Lourdes Cirlot, el llibre amb el que varem estudiar nosaltres. Allí varem trobar 247 artistes homes i només 15 dones. Com que tampoc servia, varem decidir fer un nou temari d’història de l’art de les avantguardes, especialment adreçat a la Paula.

El feminisme ha creat una presa de consciència de la opressió i ha creat una metodologia i una teoria. A partir d’aquestes, algunes dones artistes han iniciat una pràctica transformadora. Dones artistes disposades a desafiar la cultura patriarcal i les barreres de la religió. La presa de consciència i la reivindicació del propi cos es troba en el centre de l’allilberament i és, alhora, el suport de l’obra d’art creada, el llenç. La necessitat de pensar i actuar sobre la feminitat i la seva imatge, la sexualitat, la maternitat, els abusos i la violència de gènere, entre d’altre qüestions, conformen una pràctica artística radical, que constitueix, per si mateixa, una de les més trencadores avantguardes dels segles XX i XXI.

Video
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • JOSEP OLIVA SASÉ
    12345

    Ahir vaig estar al Tantarantana veient aquest espectacle de Teatre Kaddish / Nozomi 700 i tant de bo hagués fet cas a la meva intuïció i m’hagués quedat a casa. Com no sé com enquadrar-ho, diré que és una denúncia presentada a manera de performance sobre el feminisme. Que en aquest tema queda molt però molt per fer crec que és obvi i la majoria hi estem d’acord, però en la forma que se’ns presenta considero que està totalment fora de lloc. Entenc i respecto el treball d’investigació que han fet per recopilar dades, però a l’hora de plasmar-ho, falla per tot arreu, dispers, groller, poc creïble per una clara manca de rodatge de les intèrprets, gravacions de molt baixa qualitat i podria seguir … Em vaig avorrir molt i no vaig marxar perquè a l’estar assegut en una taula no podia fer-ho però ganes no em van faltar. Per oblidar.

    21/04/2019
Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.