Modernitat relativa

El crim de la Germana Bel

El crim de la Germana Bel
16/06/2015

Originalment escrita l’any 1964, El crim de la Germana Bel (The Killing of Sister George) va ser una obra amb un cert esperit transgressor per la irreverència de la seva temàtica i la valentia d’utilitzar, en una societat encara conservadora, la figura protagonista d’una actriu lesbiana. Cal valorar, doncs, el seu paper en la història del teatre contemporani però, també, assumir que la seva modernitat, amb la mirada actual, ha quedat força antiquada. Avui dia, una proposta com aquesta no es pot considerar gens impactant, sorprenent ni tan sols atrevida. D’acord que les paraulotes i el desvergonyiment dels diàlegs poden tenir encara la seva gràcia però, malauradament, darrere d’això, només trobem un argument tòpic, gastada i previsible. El seu director, Rafael Calatayud, ha fet un gran esforç, en aquest sentit, d’adaptar el text de Frank Marcus per dotar el muntatge d’un aire avantguardista, amb una posada en escena brechtiana i una música a l’estil alemany molt interessant i trencadora. També les interpretacions de les actrius atorguen una força especial al seu drama disfressat de comèdia negra i, d’aquesta manera, s’aconsegueix salvar l’espectacle. No obstant això, segurament, no resultarà tan divertida, àgil o descarada com poden esperar gran part dels seu públic potencial.

← Tornar a El crim de la Germana Bel

Enllaç copiat!