publicitat
(CARTELL_2018)-MERCAT-DE-LES-FLORS-HOS_FESTIVAL_2019

HOP Festival 2019

Del 21 de desembre de 2019 al 22 de desembre de 2019

El Mercat de les Flors i altres espais culturals de la ciutat tornen a acollir el HOP Festival, la cita més destacada amb la creació contemporània de les danses urbanes al país. Des del seu naixement com a balls socials al voltant dels anys seixanta i setanta, les danses urbanes han mutat repetidament al llarg de les dècades.

Els seus pioners van ser majoritàriament nens i joves, fora dels marcs acadèmics o institucionals associats tradicionalment a les arts escèniques. En la mesura que són expressions de la cultura popular, aquestes danses representen la identitat de les comunitats que les van generar, els seus valors i les seves aspiracions: una qüestió especialment rellevant si tenim en comte el fet que aquests col·lectius (afroamericà, llatí, caribeny o LGTB, entre d’altres) han estat històricament oprimits i marginats. La comercialització de les formes d’expressió vinculades a la cultura Hip-hop als vuitanta, així com la posterior irrupció d’Internet i les xarxes socials, van contribuir a globalitzar la pràctica de les danses urbanes. En aquest procés de recontextualització (geogràfica, temporal, cultural…), aquests llenguatges van entrar en diàleg amb identitats, imaginaris, valors i usos de la dansa molt diferents dels originals.

Aquest encontre transfronterer (literal i simbòlic) va facilitar que les danses urbanes, sense perdre el seu vessant social i festiu, també establissin contacte amb altres estètiques i poètiques a l’hora d’ocupar l’espai escènic. En sentit contrari, ja fa anys que artistes provinents del circ, la dansa contemporània o el flamenc s’interessen per les danses urbanes i n’integren elements en les seves creacions.

El HOP Festival ens convida a descobrir de primera mà les múltiples dimensions de la dansa urbana: tallers per a professionals i aficionats, jams, activitats per a tota la família, espectacles de companyies locals i internacionals, i espais de diàleg i pensament al voltant de la creació contemporània de les danses urbanes. Un festival de referència, obert a tots els públics i indispensable per comprendre l’estat actual del sector

Organitza Associació El Generador, Art i Creació Cultural

Espectacles del festival
TEATRE-BARCELONA-skrakejat-0

Amb motiu del 20è aniversari de CobosMika, la companyia revisita scRakeja’t, l’espectacle més exitós de la seva trajectòria. Creat el 2007, va girar fins el 2013 amb molt bona acollida tant per part de professionals com del públic, majoritàriament familiar i jove

No hi ha noves dates confirmades
TEATRE-BARCELONA-dans-lengrenage-0

Dans l’engrenage de la Cie. Dyptik posa a escena la cursa desenfrenada i sense sentit per l’ascens social.

No hi ha noves dates confirmades
TEATRE-BARCELONA-tentacle-la-mer-0

TENTACLE TRIBE + CIA IN-MOTUS + LA MER NOIRE presenta Synecdoche + COMA + Gaou.

No hi ha noves dates confirmades
TEATRE-BARCELONA-cie-etra-intro-0

La coreògrafa francesa Mellina Boubetra planteja a Intro una conversa sense paraules, només el moviment instintiu de tres cossos de dona acompanyats per música electrònica.

No hi ha noves dates confirmades
Ja estàs registrat?
Entrar amb email
Encara no estàs registrat? Crear un compte gratuit