Sinopsi
Una part de la peça consisteix en una coreografia de Hijikata concebuda per a Yoshito Ohno, i la resta de la funció és obra del mateix Yoshito Ohno. La coreografia de Hijikata és una peça originàriament creada per a El mar mort, de Kazuo Ohno, estrenada el 1985 i que va suposar el retorn de Yoshito Ohno als escenaris després d’haver-se retirat del món de la dansa l’any 1969. El mar mort era un duet per a Kazuo Ohno i Yoshito Ohno dirigit per Tatsumi Hijikata i va ser pràcticament la darrera obra del coreògraf.
Admiring La Argentina és una de les peces més representatives de Kazuo Ohno. Es va estrenar el 1977 i la dirigí, també, Tatsumi Hijikata. La primera escena, «Divinarianes», era una reelaboració de la peça original de 1959, que Hijikata va presentar com a part de Kinjiki 2 (Colors prohibits 2). Fou la primera col·laboració entre Hijikata i Kazuo Ohno als inicis de la història del butoh, i també va comptar amb la participació de Yoshito Ohno. Per a aquesta peça, Yoshito Ohno ha recreat «Divinarianes» des d’un plantejament que pretén acostar-se al punt zero del butoh partint de les experiències viscudes amb Hijikata i Kazuo Ohno.
«En aquesta ocasió, ballaré “Divinarianes”, l’escena inicial d’Admiring La Argentina de Kazuo Ohno. Ballaré les peces que Tatsumi Hijikata va crear per a mi el 1985, un any abans de morir. Aquest cop em ballaré a mi mateix… tal com sóc.»
Una part de la peça consisteix en una coreografia de Hijikata concebuda per a Yoshito Ohno, i la resta de la funció és obra del mateix Yoshito Ohno. La coreografia de Hijikata és una peça originàriament creada per a El mar mort, de Kazuo Ohno, estrenada el 1985 i que va suposar el retorn de Yoshito Ohno als escenaris després d’haver-se retirat del món de la dansa l’any 1969. El mar mort era un duet per a Kazuo Ohno i Yoshito Ohno dirigit per Tatsumi Hijikata i va ser pràcticament la darrera obra del coreògraf.
Admiring La Argentina és una de les peces més representatives de Kazuo Ohno. Es va estrenar el 1977 i la dirigí, també, Tatsumi Hijikata. La primera escena, «Divinarianes», era una reelaboració de la peça original de 1959, que Hijikata va presentar com a part de Kinjiki 2 (Colors prohibits 2). Fou la primera col·laboració entre Hijikata i Kazuo Ohno als inicis de la història del butoh, i també va comptar amb la participació de Yoshito Ohno. Per a aquesta peça, Yoshito Ohno ha recreat «Divinarianes» des d’un plantejament que pretén acostar-se al punt zero del butoh partint de les experiències viscudes amb Hijikata i Kazuo Ohno.
«En aquesta ocasió, ballaré “Divinarianes”, l’escena inicial d’Admiring La Argentina de Kazuo Ohno. Ballaré les peces que Tatsumi Hijikata va crear per a mi el 1985, un any abans de morir. Aquest cop em ballaré a mi mateix… tal com sóc.»
- Direcció:
Yoshito Ohno - Il·luminació:
Toshio Mizohata - So:
Noriaki Coda - Vestuari:
Etsuko Ohno - Coreografia:
Tatsumi Hijikata
Yoshito Ohno - Vídeo:
Mercat de les Flors