Sinopsi

Rosas danst Rosas va ser creada l’any 1983 i va esdevenir referència internacional de la dansa postmoderna. La peça es fonamenta en el minimalisme a partir de la música repetitiva de Thierry De Mey i Peter Vermeersch, creada simultàniament a la coreografia. Quatre ballarines es ballen una vegada i una altra: l’esgotament i la perseverança creen una tensió emocional que contrasta fortament amb l’estructura rigorosa de la coreografia. Un nou repartiment de joves ballarines interpretarà aquesta nova posada en escena de Rosas danst Rosas.

Rosas és la companyia que la coreògrafa i ballarina Anne Teresa De Keersmaeker va fundar el 1983, durant la creació de la peça Rosas danst Rosas. Des del seu debut el 1982 amb Fase, Four Movements to the Music of Steve Reich, De Keersmaeker s’ha involucrat en una rigorosa exploració i articulació del moviment, des de les formes més simples a les més complexes. La relació entre moviment i música és essencial per al concepte de dansa de la coreògrafa. Així, Rosas ha estès l’art de la dansa com un acte d’escriure moviments en el temps i l’espai, i al llarg dels anys ha explorat la coreografia en relació amb altres forces compositives, com ara la música, la geometria, les arts visuals o el llenguatge.

 

Sinopsi

Rosas danst Rosas va ser creada l’any 1983 i va esdevenir referència internacional de la dansa postmoderna. La peça es fonamenta en el minimalisme a partir de la música repetitiva de Thierry De Mey i Peter Vermeersch, creada simultàniament a la coreografia. Quatre ballarines es ballen una vegada i una altra: l’esgotament i la perseverança creen una tensió emocional que contrasta fortament amb l’estructura rigorosa de la coreografia. Un nou repartiment de joves ballarines interpretarà aquesta nova posada en escena de Rosas danst Rosas.

Rosas és la companyia que la coreògrafa i ballarina Anne Teresa De Keersmaeker va fundar el 1983, durant la creació de la peça Rosas danst Rosas. Des del seu debut el 1982 amb Fase, Four Movements to the Music of Steve Reich, De Keersmaeker s’ha involucrat en una rigorosa exploració i articulació del moviment, des de les formes més simples a les més complexes. La relació entre moviment i música és essencial per al concepte de dansa de la coreògrafa. Així, Rosas ha estès l’art de la dansa com un acte d’escriure moviments en el temps i l’espai, i al llarg dels anys ha explorat la coreografia en relació amb altres forces compositives, com ara la música, la geometria, les arts visuals o el llenguatge.

 

Opinions de l'espectacle 1
  • Miquel Gascon Baz
    Miquel Gascon Baz
    Teatre Barcelona
Enllaç copiat!