Registres evanescents és una segona aproximació al tema de l’evanescència de la memòria, en particular, a l’obsolescència dels sistemes de registre i els sistemes d’ordenació: els arxius.

Sinopsi

A partir d’alguns registres d’enregistraments —31 còpies de cintes de casset extretes de la casa del desaparegut músic Víctor Nubla— ens proposem subvertir l’arxiu, alterar-lo, fins i tot, falsificar-lo, per qüestionar certes lògiques de conservació de la memòria i poder retornar a la vida, tal com fan la resurrectina i el vitalium, indicis fugaços, traces que es confonen, es barregen i es creuen amb altres desitjos i activitats mnemòniques. El que ens interessa explorar és el fet d’extreure quelcom d’un arxiu o microcosmos i com aquests elements poden configurar un nou discurs, un altre context: un futurible.
Escenes, la proposta de trobada entre disciplines artístiques de L’Auditori, ha encarregat aquest espectacle prenent com a fil discursiu el relat artístic «mort o retorn», que inspira la temporada 2022-2023.

Aquest projecte neix el 2022 fruit de la col·laboració entre el Museu de la Música, El Graner – Fàbrica de Creació, Gràcia Territori Sonor, i Constanza Brnčić i el seu equip artístic, en el marc del programa Creació i museus de l’ICUB.
En aquesta segona peça, s’ha continuat amb la recerca encetada aleshores sobre l’arxiu, la memòria i l’evanescència dels suports materials.

Sinopsi

A partir d’alguns registres d’enregistraments —31 còpies de cintes de casset extretes de la casa del desaparegut músic Víctor Nubla— ens proposem subvertir l’arxiu, alterar-lo, fins i tot, falsificar-lo, per qüestionar certes lògiques de conservació de la memòria i poder retornar a la vida, tal com fan la resurrectina i el vitalium, indicis fugaços, traces que es confonen, es barregen i es creuen amb altres desitjos i activitats mnemòniques. El que ens interessa explorar és el fet d’extreure quelcom d’un arxiu o microcosmos i com aquests elements poden configurar un nou discurs, un altre context: un futurible.
Escenes, la proposta de trobada entre disciplines artístiques de L’Auditori, ha encarregat aquest espectacle prenent com a fil discursiu el relat artístic «mort o retorn», que inspira la temporada 2022-2023.

Aquest projecte neix el 2022 fruit de la col·laboració entre el Museu de la Música, El Graner – Fàbrica de Creació, Gràcia Territori Sonor, i Constanza Brnčić i el seu equip artístic, en el marc del programa Creació i museus de l’ICUB.
En aquesta segona peça, s’ha continuat amb la recerca encetada aleshores sobre l’arxiu, la memòria i l’evanescència dels suports materials.

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Enllaç copiat!