La maternitat, com a símbol d’una unió perpètua capaç de transcendir la fi de l’existència, és un dels temes centrals de The weak side, la coreografia de Marina Fueyo guanyadora del Premi de Dansa de l’Institut del Teatre 2022.

Sinopsi

La coreògrafa Marina Fueyo va crear l’any 2020 Toys in the attic (T.I.T.A.), una peça que va presentar com a projecte final de carrera. Havia de ser la primera part d’una trilogia, Dear Cassandra, unida per una mateixa visió de la vida com un espai hermètic i agònic. En aquella primera coreografia, l’autora situava els protagonistes en un espai on simulava la vida, simplificada i esquematitzada, i els sotmetia a la incomprensió, l’expectació i la solitud de les quals són víctimes els éssers humans. En la peça amb la qual ha guanyat el premi d’enguany, segona de la trilogia, la coreògrafa es retrotrau als moments anteriors a la creació d’aquesta existència simplificada retratada a Toys in the attic i, a The weak side, ens parla de tot allò que antecedeix a l’adquisició de la pròpia consciència: la creació, la incertesa i la separació del que ens és propi. Entre els temes dels quals Marina Fueyo ens parla amb el llenguatge de la dansa hi ha la maternitat, entesa com la relació amb un ésser al qual se li ha donat vida, un lligam tan fort que és capaç de transcendir l’agonia de la vida, la fi d’aquesta existència, la fragilitat de la qual dona títol a l’espectacle.

Un jurat format per professionals de la dansa i de les arts escèniques, coreògrafes professionals i membres de l’Institut del Teatre va atorgar a Marina Fueyo el Premi de Dansa de l’Institut del Teatre 2022. Aquest premi vol donar a conèixer la tasca de joves creadors i creadores i dels intèrprets per tal d’afavorir la professionalització del seu talent. El projecte guanyador de cada edició del premi rep un ajut econòmic a la producció, a més de la possibilitat d’exhibir la coreografia en un context professional com el que ofereix el Grec Festival de Barcelona.

Durada:
Sinopsi

La coreògrafa Marina Fueyo va crear l’any 2020 Toys in the attic (T.I.T.A.), una peça que va presentar com a projecte final de carrera. Havia de ser la primera part d’una trilogia, Dear Cassandra, unida per una mateixa visió de la vida com un espai hermètic i agònic. En aquella primera coreografia, l’autora situava els protagonistes en un espai on simulava la vida, simplificada i esquematitzada, i els sotmetia a la incomprensió, l’expectació i la solitud de les quals són víctimes els éssers humans. En la peça amb la qual ha guanyat el premi d’enguany, segona de la trilogia, la coreògrafa es retrotrau als moments anteriors a la creació d’aquesta existència simplificada retratada a Toys in the attic i, a The weak side, ens parla de tot allò que antecedeix a l’adquisició de la pròpia consciència: la creació, la incertesa i la separació del que ens és propi. Entre els temes dels quals Marina Fueyo ens parla amb el llenguatge de la dansa hi ha la maternitat, entesa com la relació amb un ésser al qual se li ha donat vida, un lligam tan fort que és capaç de transcendir l’agonia de la vida, la fi d’aquesta existència, la fragilitat de la qual dona títol a l’espectacle.

Un jurat format per professionals de la dansa i de les arts escèniques, coreògrafes professionals i membres de l’Institut del Teatre va atorgar a Marina Fueyo el Premi de Dansa de l’Institut del Teatre 2022. Aquest premi vol donar a conèixer la tasca de joves creadors i creadores i dels intèrprets per tal d’afavorir la professionalització del seu talent. El projecte guanyador de cada edició del premi rep un ajut econòmic a la producció, a més de la possibilitat d’exhibir la coreografia en un context professional com el que ofereix el Grec Festival de Barcelona.

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Fotos i vídeos
Enllaç copiat!