Tot el que necessites per anar al teatre

Cartellera /

Les tres germanes (Deconstructing Txèkhov)

Les tres germanes (Deconstructing Txèkhov)

Les Tres Germanes és una obra que gira entorn de la desil·lusió i la decadència de la classe benestant russa, dotant-la d’una intel·ligent i dinàmica combinació entre tradició i contemporaneïtat. El text original d’Anton Txèkhov va ser escrit l’any 1900 i l’argument es centra en una família insatisfeta i frustrada, que passa els anys amarrada a les obligacions d’un present desencantat, a l’irònic i nostàlgic record del passat i a la fràgil esperança d’un futur cada cop més inabastable.

José Sanchis Sinisterra redueix l’obra a la seva essència, amb solament tres actrius: la germana gran (Ólia) representa la tradició conservadora; Maixa, desenganyada del seu matrimoni, encarna la tradició que vol alliberar-se; i Irina, la petita, simbolitza el desig de noves expectatives i llibertat. Els altres personatges de l’obra apareixen a través d’un joc de salts: entre el present, el record i la imaginació, entre el relat i la vivència d’aquestes tres dones.

Pels qui coneixen l’obra original, resulta una reescriptura sorprenent, polièdrica i plena de musicalitat, un exercici de funambulista que connecta l’època de l’autor rus amb el nostre món d’avui, mentre que l’espectador que encara no estigui familiaritzat amb ella descobrirà Tres germanes des del batec íntim de les protagonistes.

Les tres germanes (Deconstructing Txèkhov) va ser escrita per José Sanchis Sinisterra expressament com un encàrrec per la companyia Sala Atrium.

Fotos

Les tres germanes (Deconstructing Txèkhov)Les tres germanes (Deconstructing Txèkhov)

Valoració col·laboradors


Valoració espectadors

  • 12345

    JOSEP OLIVA SASÉ

    Avui a l’Atrium he pogut veure aquesta magnífica adaptació o millor deconstrucció que ha fet Sanchis Sinisterra de l’obra de Txèkhov, amb una excel·lent direcciò de Raimon Molins En haver eliminat tota la resta de personatges, ens parla de les pors, les alegries, els desenganys, el seu únic desig de tornar a Moscou, el seu ideal com a millora de vida que mai es complirà, de les tres germanes. Fantàstica la interpretació de Marta Domingo, Mireia Trias i Patricia Mendoza que amb una interpel·lació directa amb el públic li transmeten les seves inquietuds. Una perfecta posada en escena i especialment la il·luminació que canvia constantment reflectint l’estat d’ànim de les germanes. Totalment recomanable i cal veure-la.

    27/03/2016

  • 12345

    Hebert Parodi

    No és una simple adaptació sinó més aviat una relectura o deconstrucció per part de Sanchís Sinisterra, com diu el títol, que es gaudeix plenament amb un coneixement previ de l’obra de Chejov.
    Les germanes estan plenament identificades amb actituds vitals i sociològiques, començant pel magnífic vestuari (el conservadurisme i aferrament a una època passada, intuir però no aprofitar la possibilitat del canvi i la visió nova, pura i rebel). Una escenografia molt acollidora, plena de rellotges que, òbviament, marquen el passar del temps, no només cronològic, sinó d’època, de situacions vitals…
    El muntatge ofereix un llenguatge escènic gens encorsetat per l’original, on les actrius s’adrecen al públic o es repeteixen com mantres certes escenes per remarcar la seva importància (interessant idea la de trencar la linealitat del text).
    Les tres actrius, que interpreten no només les germanes sinó els altres personatges, són el més gran atractiu de l’obra.

    02/04/2016