A La Grande Nymphe les intèrprets ballen per alliberar el cos i alliberar-se des de la idea preconcebuda de la sexualitat. Una creació molt actual que pren de referència una coreografia històrica.

Sinopsi

Lara Barsacq ha creat una trilogia inspirada en els Ballets Russos de principis del segle XX. A La Grande Nymphe la coreògrafa parteix de la figura de la nimfa de l’obra de Debussy Preludi a la migdiada d’un faune (1894), protagonitzada per Nijinski, és a dir, una nimfa interpretada per homes. Un segle després, Barsacq reinterpreta aquesta figura des d’una mirada femenina i feminista, qüestionant l’erotització del cos.

Coreògrafa, ballarina i actriu, Lara Barsacq va formar part de la companyia Batsheva entre  el 1992 i el 1996 sota la direcció d’Ohad Naharin. Després de ser ballarina de nombroses companyies, com els Ballets C de la B o Jérôme Bel, va tornar a la coreografia per centrar-se en el projecte personal Lost in ballets russes, estrenat el 2018 a Brussel·les; el 2019 va crear IDA don’t cry me love, un trio inspirat en Ida Rubinstein, estrenat també a Brussel·les en el marc de la Biennal de Dansa de Charleroi, on també va presentar aquest tercer projecte, Fruit Tree, el 2022. El seu quart projecte, La Grande Nymphe, va ser estrenat al maig de 2023 a Brussel·les al Kunstenfestivaldesarts. Lara Barsacq va ser coreògrafa resident a Charleroi danse (2020-2022) i ara és artista en residència al Théâtre de Liège (2024-2028).

Durada:
Sinopsi

Lara Barsacq ha creat una trilogia inspirada en els Ballets Russos de principis del segle XX. A La Grande Nymphe la coreògrafa parteix de la figura de la nimfa de l’obra de Debussy Preludi a la migdiada d’un faune (1894), protagonitzada per Nijinski, és a dir, una nimfa interpretada per homes. Un segle després, Barsacq reinterpreta aquesta figura des d’una mirada femenina i feminista, qüestionant l’erotització del cos.

Coreògrafa, ballarina i actriu, Lara Barsacq va formar part de la companyia Batsheva entre  el 1992 i el 1996 sota la direcció d’Ohad Naharin. Després de ser ballarina de nombroses companyies, com els Ballets C de la B o Jérôme Bel, va tornar a la coreografia per centrar-se en el projecte personal Lost in ballets russes, estrenat el 2018 a Brussel·les; el 2019 va crear IDA don’t cry me love, un trio inspirat en Ida Rubinstein, estrenat també a Brussel·les en el marc de la Biennal de Dansa de Charleroi, on també va presentar aquest tercer projecte, Fruit Tree, el 2022. El seu quart projecte, La Grande Nymphe, va ser estrenat al maig de 2023 a Brussel·les al Kunstenfestivaldesarts. Lara Barsacq va ser coreògrafa resident a Charleroi danse (2020-2022) i ara és artista en residència al Théâtre de Liège (2024-2028).

Fotos i vídeos
Enllaç copiat!