La Joda Teatro: Brasita Perro Chagualo

La Joda Teatro: Brasita Perro Chagualo

Sota una proposta lúdica que conjuga el realisme màgic amb l’absurd, i el clownesc amb l’oníric, dos personatges conviuen gran part de la seva vida tancats en un soterrani, estranyant una vida que mai van tenir i anhelant un progrés que no acaba d’arribar.

Brasita Perro Chagualo és un projecte teatral col·lectiu del grup La Joda Teatro, que tracta d’una problemàtica social actual llatinoamericana: la immigració i el treball esclau.

Creada sota un diàleg dinàmic entre el dramaturg, la directora, els actors i l’escenògrafa, l’obra ancora en un teatre on acció, text i objectes formen un tot les parts del qual es potencien i s’intervenen.

Sinopsi

Tancats en un soterrani, dos immigrants il·legals treballen en un taller clandestí fent sabates. Van venir de Braliguay, un país en algun racó de Llatinoamèrica, parlen una llengua pròpia, amb accent i paraules que fusionen modismes de diferents països de la regió.

Un d’ells, el baix, va convèncer a l’altre, l’alt, que aquí, sobre la base de l’esforç, podrien deixar enrere les misèries i l’endarreriment que sofrien a Braliguay. No obstant això, des que van arribar, viuen esclavitzats pel Canelo; passen els anys i gens sembla canviar. L’alt viu amb pena per les condicions laborals i la família que va deixar al seu país. El baix actua com a capdavanter, tracta que l’alt perseveri i l’incita a treballar com a únic mitjà per alliberar les seves cadenes. Internament, el baix se sent desmoralitzat, mai deixa de confiar en el seu projecte, però recorre cada vegada més a l’alcohol per a poder suportar els seus dies.

Finalment, després de passar tota la seva vida tancats en el soterrani, el baix i l’alt aconsegueixen els diners necessaris per, en la seva vellesa, comprar el taller clandestí del Canelo. Ara segueixen treballant, i són ells els que porten als seus parents de Braliguay, reproduint el sistema.

Durada:
Idioma:
Castellà
Sinopsi

Tancats en un soterrani, dos immigrants il·legals treballen en un taller clandestí fent sabates. Van venir de Braliguay, un país en algun racó de Llatinoamèrica, parlen una llengua pròpia, amb accent i paraules que fusionen modismes de diferents països de la regió.

Un d’ells, el baix, va convèncer a l’altre, l’alt, que aquí, sobre la base de l’esforç, podrien deixar enrere les misèries i l’endarreriment que sofrien a Braliguay. No obstant això, des que van arribar, viuen esclavitzats pel Canelo; passen els anys i gens sembla canviar. L’alt viu amb pena per les condicions laborals i la família que va deixar al seu país. El baix actua com a capdavanter, tracta que l’alt perseveri i l’incita a treballar com a únic mitjà per alliberar les seves cadenes. Internament, el baix se sent desmoralitzat, mai deixa de confiar en el seu projecte, però recorre cada vegada més a l’alcohol per a poder suportar els seus dies.

Finalment, després de passar tota la seva vida tancats en el soterrani, el baix i l’alt aconsegueixen els diners necessaris per, en la seva vellesa, comprar el taller clandestí del Canelo. Ara segueixen treballant, i són ells els que porten als seus parents de Braliguay, reproduint el sistema.

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Enllaç copiat!