La Cenerentola, un vendaval de gran música plena d’humor, servida pels millors cantants rossinians del moment
La Cenerentola, ossia La bontà in trionfo és producte d’un encàrrec fet a Rossini pel Teatro Valle de Roma. La censura pontifícia prohibí l’obra prevista per immoral, i la precipitada solució va ser optar per musicar la famosíssima faula de Charles Perrault, La Ventafocs.
Sinopsi
Rossini i Ferret van rellevar els seus atributs tradicionals i eliminaren els aspectes màgics i fabulosos de la versió original de Perrault i Grimm. La cruel madrastra esdevé un tirànic padrastre, el grotesc Don Magnifico, incapaç de vèncer les esquerdes del seu passat. El paper de la fada l’ocupa Alidoro, el preceptor del príncep Don Ramiro, que, disfressat, detecta la bondat d’Angelina, la Cenerentola, humiliada per les poc agraciades germanastres Clorinda i Tisbe. El príncep ha canviat els seus vestits amb els del seu escuder Dandini, i Angelina se n’enamora immediatament. Don Magnifico i les seves filles fan un gran ridícul davant Dandini i el príncep. El final feliç inclou el perdó a tothom.
Escrit per al Carnaval romà el 1871, en només 24 dies, el jove Rossini, amb 19 òperes a l’esquena (incloent-hi Il barbiere di Siviglia), va escriure una partitura plena d’energia amb el seus famosos crescendi, que sacsegen la tensió dramàtica.
Els aspectes més innovadors de La Cenerentola i l’èxit que molt aviat assolí —s’estrenà a Barcelona el 1818, un any després de la seva estrena absoluta— neixen del contrast violent entre la personalitat de la protagonista, el sentimentalisme de la trama i els personatges del món buffo rossinià que l’envolten. Des de la malenconiosa cançó inicial d’Angelina, “Una volta c’era un re”, sentim una heroïna d’òpera seriosa amb una escriptura vocal extremament virtuosística.
Un vendaval de gran música, plena d’humor, servida pels millors cantants rossinians del moment, amb un producció signada per Emma Dante, que és delicada, plena de matisos subtils, però que també té una malenconia ombrívola i burlesca. Un dramma giocoso ple d’aprenentatges per a la societat d’avui.
ÒPERA ENTRE GENERACIONS
Vine al Liceu per 35€ a veure ‘La Cenerentola’ de la mà dels teus fills, nets, filloles,…!
El Liceu té el plaer de presentar-vos una iniciativa excepcional perquè vosaltres, amants de l’òpera, pugueu compartir aquesta passió amb les pròximes generacions: una funció exclusiva de La Cenerentola de Rossini a un preu especial de 35€, ideal per gaudir amb els vostres fills, filles, nets, netes, fillols i filloles!
Desitgem que el públic d’aquesta funció sigui divers, amb una màgica barreja de persones de totes les edats!
COM ACONSEGUIR LES ENTRADES?
- Feu click a COMPRAR ENTRADES i escolliu ÒPERA ENTRE GENERACIONS I trieu les localitats.
- Podreu escollir fins a 4 entrades per compra (amb un mínim de 2 entrades).
- Com a mínim dos dels assistents cal que siguin de diferents generacions. Hi ha d’haver 20 anys de diferència d’edat (entre les dues generacions, com a mínim).
- Una vegada hàgiu fet la compra de les entrades, per tal de descarregar-vos-les o bé d’imprimir-les, ÉS IMPRESCINDIBLE que indiqueu el nom complet, la data de naixement i el DNI de tots els assistents (això ho podreu fer just finalitzada la compra o més endavant, a la zona personal o a través de l’email que rebreu amb les entrades). En cas de tractar-se d’un menor sense DNI, caldrà seleccionar l’opció “Passaport” i escriure la paraula MENOR.
IMPORTANT:
- Edat mínima per accedir al Teatre: 5 anys.
- El dia de la funció quan accediu al Liceu es demanarà acreditació de les dades personals dels assistents per assegurar el compliment de la norma/l’esperit de la iniciativa, que és que sigui un públic molt divers, amb grans, joves i petits!
- Assegureu-vos que porteu descarregades o impreses les vostres localitats.
Us hi esperem!