La fragilitat dels verbs transitius

La fragilitat dels verbs transitius

Sinopsi

El cos, el moviment i una dramatúrgia creada en col·laboració amb tres autors teatrals destacats (Marc Rosich, Helena Tornero i Carles Be) són les eines que utilitza la Companyia Roberto G. Alonso per parlar-nos sobre els prejudicis i l’estigmatització que encara acompanyen les qüestions relacionades amb l’orientació sexual i el gènere. L’espectacle ens mostra especialment l’espai íntim i quotidià en el qual el nostre cos es veu sotmès, sovint de manera inconscient, a un pesant bagatge cultural, social i educacional. Només cal pensar, per exemple, que, utilitzada com a substantiu, la paraula anglesa queer vol dir ‘homosexual’ o ‘marieta’ i que, com a adjectiu, significa ‘estrany’ o ‘retorçat’. En altres països i cultures diferents de la nostra l’estigmatització pot conduir fins i tot a la mort, però a casa nostra, tot i l’acceptació cada cop més generalitzada i unes lleis que protegeixen la diferència, molts col·lectius, entre els quals hi ha el dels transexuals, es veuen condemnats encara a la marginalitat. La fragilitat dels verbs transitius explora com aquestes qüestions afecten de maneres diverses els qui avui són grans, els adults i els nens i nenes dels nostres dies. Com s’ho fan els qui són diferents de la majoria per nedar contra corrent? D’on treuen les forces que necessiten per enfrontar-se al que està establert? Són algunes de les preguntes que mira de respondre un espectacle que s’inspira en testimonis reals per retre tribut des dels escenaris al col·lectiu transgènere.

Una coproducció del Grec 2016 Festival de Barcelona i la Companyia Roberto G. Alonso.

Durada:
Idioma:
català i castellà
Sinopsi

El cos, el moviment i una dramatúrgia creada en col·laboració amb tres autors teatrals destacats (Marc Rosich, Helena Tornero i Carles Be) són les eines que utilitza la Companyia Roberto G. Alonso per parlar-nos sobre els prejudicis i l’estigmatització que encara acompanyen les qüestions relacionades amb l’orientació sexual i el gènere. L’espectacle ens mostra especialment l’espai íntim i quotidià en el qual el nostre cos es veu sotmès, sovint de manera inconscient, a un pesant bagatge cultural, social i educacional. Només cal pensar, per exemple, que, utilitzada com a substantiu, la paraula anglesa queer vol dir ‘homosexual’ o ‘marieta’ i que, com a adjectiu, significa ‘estrany’ o ‘retorçat’. En altres països i cultures diferents de la nostra l’estigmatització pot conduir fins i tot a la mort, però a casa nostra, tot i l’acceptació cada cop més generalitzada i unes lleis que protegeixen la diferència, molts col·lectius, entre els quals hi ha el dels transexuals, es veuen condemnats encara a la marginalitat. La fragilitat dels verbs transitius explora com aquestes qüestions afecten de maneres diverses els qui avui són grans, els adults i els nens i nenes dels nostres dies. Com s’ho fan els qui són diferents de la majoria per nedar contra corrent? D’on treuen les forces que necessiten per enfrontar-se al que està establert? Són algunes de les preguntes que mira de respondre un espectacle que s’inspira en testimonis reals per retre tribut des dels escenaris al col·lectiu transgènere.

Una coproducció del Grec 2016 Festival de Barcelona i la Companyia Roberto G. Alonso.

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Opinions de l'espectacle 1
  • Blanca Tolsá
    Blanca Tolsá
    Teatre Barcelona
Enllaç copiat!