Minako Seki: Equilibrio arcaico

Minako Seki: Equilibrio arcaico

Sinopsi

A la meva performance faig servir l’equilibri entre fortalesa i debilitat, prenc el frenètic ritme del flamenco per portar-lo al meu terreny, a la meva zona cultural i temporal, per donar una interpretació personal i íntima d’un llenguatge que admiro.
Inspirada per una poderosa dona, després de la qual el terme dona hauria d’haver canviat, em sento orgullosa de seguir els seus passos i el fort rastre que deixa el seu estel; una mena d’energia divina que vessa inspiració directament en el meu estómac.
L’essència del seu moviment ancestral es troba en l’origen; ha d’haver estat format en un terratrèmol vibrant. Ira i violència barrejats a la batedora. Mentre pressiono a màxima velocitat i extrema potència, començo a levitar en una mena de nova gravetat.
El pes ja no existeix i som lliures en el nostre moviment, éssers transparents i nus.
La càrrega de la nostra carn i ossos és universal i el teu dolor és el meu dolor. Puc sentir la teva febre, el teu mareig, la teva fragilitat; però això no m’impedeix seguir pressionant, és més, em fa forta i em convenç que estic en el camí correcte”.
Minako Seki

Minako Seki és ballarina, coreògrafa i professora, fundadora de la companyia de dansa reEnter. Les primeres fonts d’influència de Minako van ser els ballarins japonesos Tetsuro Tamura i Anzu Furukawa, mestres que coincideixen en treballar amb profunds nivells emocionals, així com estar influenciats per la dansa contemporània i el teatre físic, per a incorporar-los a la tècnica tradicional Butoh.

Nascuda a Japó, Minako Seki viu i treballa a Berlín des de 1986, on va fundar Tatoeba- Dansa-Teatre grotesc, un dels primers grups de dansa butoh a Europa. Denomina el seu estil individual Dancing Between (Dansant entremig), eludint la connexió entre diferents punts. Els punts sorgeixen de l’experiència de la ballarina i poden estar formats de diferents materials, com ara la percepció de l’espai, sentiments, records, objectes, sons, imatges o idees. La connexió de punts són la base de les seves composicions coreogràfiques i el seu procés creatiu, creant una espècie de xarxa o cosmos d’impressions i textures.

Sinopsi

A la meva performance faig servir l’equilibri entre fortalesa i debilitat, prenc el frenètic ritme del flamenco per portar-lo al meu terreny, a la meva zona cultural i temporal, per donar una interpretació personal i íntima d’un llenguatge que admiro.
Inspirada per una poderosa dona, després de la qual el terme dona hauria d’haver canviat, em sento orgullosa de seguir els seus passos i el fort rastre que deixa el seu estel; una mena d’energia divina que vessa inspiració directament en el meu estómac.
L’essència del seu moviment ancestral es troba en l’origen; ha d’haver estat format en un terratrèmol vibrant. Ira i violència barrejats a la batedora. Mentre pressiono a màxima velocitat i extrema potència, començo a levitar en una mena de nova gravetat.
El pes ja no existeix i som lliures en el nostre moviment, éssers transparents i nus.
La càrrega de la nostra carn i ossos és universal i el teu dolor és el meu dolor. Puc sentir la teva febre, el teu mareig, la teva fragilitat; però això no m’impedeix seguir pressionant, és més, em fa forta i em convenç que estic en el camí correcte”.
Minako Seki

Minako Seki és ballarina, coreògrafa i professora, fundadora de la companyia de dansa reEnter. Les primeres fonts d’influència de Minako van ser els ballarins japonesos Tetsuro Tamura i Anzu Furukawa, mestres que coincideixen en treballar amb profunds nivells emocionals, així com estar influenciats per la dansa contemporània i el teatre físic, per a incorporar-los a la tècnica tradicional Butoh.

Nascuda a Japó, Minako Seki viu i treballa a Berlín des de 1986, on va fundar Tatoeba- Dansa-Teatre grotesc, un dels primers grups de dansa butoh a Europa. Denomina el seu estil individual Dancing Between (Dansant entremig), eludint la connexió entre diferents punts. Els punts sorgeixen de l’experiència de la ballarina i poden estar formats de diferents materials, com ara la percepció de l’espai, sentiments, records, objectes, sons, imatges o idees. La connexió de punts són la base de les seves composicions coreogràfiques i el seu procés creatiu, creant una espècie de xarxa o cosmos d’impressions i textures.

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Enllaç copiat!