Sinopsi

Bonne, Belle, Douce és un projecte de creació que neix de la lectura de Les Criades de Jean Genet. L’autor es va preguntar sobre la identitat i els rols socials a la seva època i la peça fa el mateix, per plasmar aquest discurs al voltant de preguntes que han anat sorgint al llarg del procés de creació: qui sóc? Qui sóc en relació a l’altre? Quins són els mecanismes que em permeten constituir la meva suposada identitat absoluta o per contra la perdre? El cos es converteix en correlatiu d’una lluita entre individu i poder; entre jo (algú) i jo (ningú). Un intens treball corporal permet fer més present el que es vol transmetre. El treball textual transcendeix a un plànol més físic, arribant fins i tot a substituir la paraula pel gest (dansat, violentament llançat, harmoniós en les seves formes i cruel en el seu contingut). Contrastos rítmics, fragmentació i repetició són una constant dins del treball físic dels intèrprets.

Alejandro Curiel va estudiar interpretació a l’Escola d’Art Dramàtic de Valladolid, completant la seva formació en dansa contemporània i teatre visual. A Barcelona treballa com a actor i s’especialitza en direcció escènica a l’Institut del Teatre, col·laborant en diverses produccions de petit format.

Sinopsi

Bonne, Belle, Douce és un projecte de creació que neix de la lectura de Les Criades de Jean Genet. L’autor es va preguntar sobre la identitat i els rols socials a la seva època i la peça fa el mateix, per plasmar aquest discurs al voltant de preguntes que han anat sorgint al llarg del procés de creació: qui sóc? Qui sóc en relació a l’altre? Quins són els mecanismes que em permeten constituir la meva suposada identitat absoluta o per contra la perdre? El cos es converteix en correlatiu d’una lluita entre individu i poder; entre jo (algú) i jo (ningú). Un intens treball corporal permet fer més present el que es vol transmetre. El treball textual transcendeix a un plànol més físic, arribant fins i tot a substituir la paraula pel gest (dansat, violentament llançat, harmoniós en les seves formes i cruel en el seu contingut). Contrastos rítmics, fragmentació i repetició són una constant dins del treball físic dels intèrprets.

Alejandro Curiel va estudiar interpretació a l’Escola d’Art Dramàtic de Valladolid, completant la seva formació en dansa contemporània i teatre visual. A Barcelona treballa com a actor i s’especialitza en direcció escènica a l’Institut del Teatre, col·laborant en diverses produccions de petit format.

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Enllaç copiat!