Sasha Waltz & Guests i l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu presenten Beethoven 7. El somni musical d’un món nou i lliure, convertit en dansa. La primera part dialoga amb els sons electrònics de Diego Noguera i la segona, amb un Beethoven interpretat per l’Orquestra del Liceu.

Sinopsi

L’any 2020 es commemorava el 250è aniversari del naixement de Ludwig van Beethoven i el canal de televisió francoalemany ARTE es va proposar interpretar i enregistrar les nou simfonies del compositor en nou ciutats europees. Entre aquestes ciutats, Delfos, on la cadena va convidar la coreògrafa Sasha Waltz i la seva companyia a crear una coreografia a partir de la música de la Simfonia número 7 opus 92 en la major. Havia escrit la composició l’any 1811, quan començava a quedar-se sord i en un període de guerres d’alliberament, entre la Revolució francesa i la Restauració. En aquest context, i amb una música que buscava una transformació espiritual de l’audiència, Beethoven es preguntava si les persones eren o no autènticament lliures. D’aquells interrogants naixia una música que expressa l’ideal de llibertat artística.

Aquest somni convertit en so, aquesta visió d’un món més lliure que suggereix la música és la base de la creació coreogràfica de Sasha Waltz, que pren les idees de revolució i d’un món nou i les amplifica, mentre posa en relació la música amb els sons d’avui.  I és que Sasha Waltz recorre per al seu muntatge a un compositor xilè instal·lat a Berlín i dedicat a la música electrònica, un Diego Noguera que firma composicions d’electrònica experimental i que, aquest cop, dialogarà amb la seva música amb la creació del compositor alemany. S’encarrega d’interpretar-la l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, una formació nascuda l’any 1847 que, de fet, és la més antiga de tot l’Estat i que, en aquesta ocasió dirigeix Lucas Macías Navarro.

Lidera la companyia de dansa Sasha Waltz & Guests la Sasha Waltz, una coreògrafa alemanya que es va formar a Amsterdam i als EUA, va crear la seva pròpia companyia a Berlín el 1993 i, gairebé trenta anys més tard, ha recorregut mig món, ha codirigit la Schaubühne am Lehniner Platz (2000-2004) i l’Staatsballett Berlin (2019). Al Grec Festival de Barcelona, Sasha Walts & Guests ha presentat fins ara els espectacles Travelogue III-All Ways Six Steps i Allee der Kosmonauten (1997), una fascinadora versió de l’òpera Dido & Aeneas (2008) i Continu (2011).

Durada:
Sinopsi

L’any 2020 es commemorava el 250è aniversari del naixement de Ludwig van Beethoven i el canal de televisió francoalemany ARTE es va proposar interpretar i enregistrar les nou simfonies del compositor en nou ciutats europees. Entre aquestes ciutats, Delfos, on la cadena va convidar la coreògrafa Sasha Waltz i la seva companyia a crear una coreografia a partir de la música de la Simfonia número 7 opus 92 en la major. Havia escrit la composició l’any 1811, quan començava a quedar-se sord i en un període de guerres d’alliberament, entre la Revolució francesa i la Restauració. En aquest context, i amb una música que buscava una transformació espiritual de l’audiència, Beethoven es preguntava si les persones eren o no autènticament lliures. D’aquells interrogants naixia una música que expressa l’ideal de llibertat artística.

Aquest somni convertit en so, aquesta visió d’un món més lliure que suggereix la música és la base de la creació coreogràfica de Sasha Waltz, que pren les idees de revolució i d’un món nou i les amplifica, mentre posa en relació la música amb els sons d’avui.  I és que Sasha Waltz recorre per al seu muntatge a un compositor xilè instal·lat a Berlín i dedicat a la música electrònica, un Diego Noguera que firma composicions d’electrònica experimental i que, aquest cop, dialogarà amb la seva música amb la creació del compositor alemany. S’encarrega d’interpretar-la l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, una formació nascuda l’any 1847 que, de fet, és la més antiga de tot l’Estat i que, en aquesta ocasió dirigeix Lucas Macías Navarro.

Lidera la companyia de dansa Sasha Waltz & Guests la Sasha Waltz, una coreògrafa alemanya que es va formar a Amsterdam i als EUA, va crear la seva pròpia companyia a Berlín el 1993 i, gairebé trenta anys més tard, ha recorregut mig món, ha codirigit la Schaubühne am Lehniner Platz (2000-2004) i l’Staatsballett Berlin (2019). Al Grec Festival de Barcelona, Sasha Walts & Guests ha presentat fins ara els espectacles Travelogue III-All Ways Six Steps i Allee der Kosmonauten (1997), una fascinadora versió de l’òpera Dido & Aeneas (2008) i Continu (2011).

Fotos i vídeos
Enllaç copiat!