Tot el que necessites per anar al teatre

Baró d’Evel: Falaise

Baró d’Evel: Falaise

Poesia, moviment i circ contemporani formen part de l’univers insòlit i personal d’uns artistes que porten al festival la segona part del díptic escènic Là, sur la falaise. En aquesta ocasió els animals que participen a l’obra son un cavall i uns coloms.

 

Sinopsi

Ara, la companyia francocatalana integrada per Camille Decourtye i Blaï Mateu Trias (fill, per cert, del conegut pallasso Tortell Poltrona) porta als escenaris barcelonins Falaise, segona part del díptic escènic Là, sur la falaise

Falaise (penya-segat o precipici en català) és, efectivament, la segona part d’un díptic que naixia amb la idea d’explorar les oposicions, els contrastos, entre un blanc i un negre que tenyien les plomes de l’au però que també s’escampaven a poc a poc per tot el muntatge. Aquests mateixos colors, el blanc i el negre, tornen a tenyir l’escenari i els vestits dels intèrprets, uns artistes que protagonitzen una mena de ritual o cerimònia en moviment que troba la seva força en la unitat d’un grup impulsat per una mateixa energia. Treballen i dansen plegats i a l’uníson sense renunciar, però, a les seves personalitats particulars i prenent cadascun els seus propis riscos. Tot passa en un espai a diferents nivells que permet que els artistes evolucionin, pugin, baixin, caiguin o llisquin mentre el cavall i els ocells es mouen lliurement per l’escena.

Com és habitual, Baró d’evel torna a col·laborar en aquesta ocasió amb Maria Muñoz i Pep Ramis, integrants de la companyia de dansa Mal Pelo, però també amb l’autora i dramaturga Barbara Métais-Chastanier.

Video
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Victòria Oliveros Layola
    Victòria Oliveros Layola
    12345

    Vuit artistes en escena en constant suma. La felicísima combinació de circ, teatre, dansa, acrobàcia, doma, música i escenografia ens produeix un impacte extraordinari i seguim la representació entre la sorpresa, la felicitat, el riure i una sort d’estranya i dolça malenconia que tenyeix tot el espectacle. Magnífic espectacle de Baró d’Evel. Ningú que estimi el teatre hauria de perdre-se’l. https://gaudintdelteatre.wordpress.com/2019/10/04/falaise/

    06/10/2019
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    12345

    La gente que me conoce sabe que no me gusta arriesgar. Me gusta el teatro y me cuesta abrirme a nuevas disciplinas.
    Personalmente no hubiera comprado la entrada para este Falaise porque no cuadra con lo que yo suelo ver.
    El éxito que tuvo en el Grec, recomendaciones de amigos y el hecho de dar una oportunidad a la nueva programación del Lliure hizo que me animara.
    Y qué decir…
    Pues que nunca antes había visto lo que he visto hoy.
    Un espectáculo de danza, de acrobacias, de circo, con humor, con música, con palomas que sobrevuelan la platea, un caballo maravilloso que interactua con los intérpretes…
    Números impresionantes que me han dejado con la boca abierta.
    Salgo encantado!

    Por poner una pega… le daria un tijeretazo de 15 minutos para no hacer tan larga la obra.
    Por lo demás… Id a verla! Es único!

    26/09/2019
  • Josep Oliva Sasé
    12345

    Demà dimecres el Grec arriba al final i ahir la companyia franco-catalana Baró d’evel ens va obsequiar al Lliure amb aquesta joia que difícilment oblidarem. Amb una impressionant i impactant escenografia de Lluc Castells i que és el pes que suporta tot l’espectacle, ens parla del buit, aquest buit del qual tots hem de llançar-nos, aixecar-nos i seguir endavant, i ho fan amb dansa, música i circ. En la dansa 8 artistes que tant a nivell individual com grupal i utilitzant el llenguatge corporal del moviment recreen una coreografies magníficament coordinades, convulsions incloses. Pel que fa a la música, fantàstica tant els temes enregistrats com els que en viu interpreten. I la part que tracta de circ dóna la sensació que tenen la llibertat individual, en no tractar-se d’equilibris conjunts, d’executar-a la seva manera i encara que es tracti de salts, tombarelles i altres comporten més dificultat que que la majoria d’acrobàcies que estem acostumats a veure en els circs. Humor la major part absurd, però molt molt divertit. La part poètica està present pràcticament en tot l’espectacle però recobra moments idíl·lics quan el cavall blanc surt a escena i amb un ensinistrament insuperable es converteix en un artista més. En aquest punt vull ressaltar l’escena quan els 8 artistes estan interpretant una coreografia i el cavall va fent els mateixos passos que els actors, extraordinari. El mateix passa amb els coloms blancs que obeeixen, volen i es posen on se’ls indica creant moments de gran tendresa. Mai faig comparacions però en aquest cas si vull dir que aquest espectacle no té res però res a envejar al que fa uns dies vam veure al Palau de la Música per la companyia australiana. Extraordinari, sublim i no cal dir que un IMPRESCINDIBLE, que es podrà veure del 25/9 al 13/10 al Lliure. Us consell, si aneu (jo ho faria) compreu localitats a partir de la fila 5 ja que les primeres files queden per sota de l’escenari, jo estava a la fila 6 i perfecte. Llarguíssims aplaudiments més que merescuts.amb tota la platea dempeus.

    30/07/2019
Articles relacionats
'Falaise'. Circ al penya-segat

'Falaise'. Circ al penya-segat

11 Juliol 2019

Per Neus Molina / @neusmolina De les cavernes fosques emergeixen els cossos. Del blanc i el negre, cap a l’abisme, el penya-segat. Falaise, la nova proposta de Baró d’Evel, sembla […]

Especial Festival Grec 2019, descarrega't la revista de TB

Especial Festival Grec 2019, descarrega't la revista de TB

17 Juny 2019

Publiquem la quarta revista en paper de TeatreBarcelona! Aquest és el quart estiu que TeatreBarcelona editem una revista en format paper, dedicada a un dels esdeveniments culturals més importants de […]

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.