Tot el que necessites per anar al teatre

“Idiota! Per què no m’has dit que el pare és mort?”

3 març 2015
n

Així de contundent és l’inici de La Pols, l’obra de l’off barceloní que va triomfar a la Sala Flyhard i que aquest mes de març serà a La Villarrel mentre, a més, se’n grava la versió cinematogràfica dirigida pel seu autor, Llàtzer Garcia.

TEATRE_BARCELONA-la_pols-REVISTA_1

En Jacob (Guillem Motos) ha rebut una trucada. “El pare s’ha mort”. Però al cap de dos minuts, se n’ha oblidat i ni tan sols ho ha dit a la seva germana, la Ruth (Laura López). Així comença el relat pertorbador d’una família en el dia i mig des que es coneix la mort del pare, fins al seu enterrament. “Quan passen coses així et poses en qüestió la teva vida”, diu Motos. “Et qüestiones com ets tu com a persona, però també si tota aquella gent que tens al voltant, al tanatori, té uns sentiments reals o és pura convenció social: has d’estar trist, molt trist”. El seu autor i director, Llàtzer Garcia, es pregunta “què passa quan algú saboteja les regles del dol i fa esclatar per l’aire totes les convencions i la farsa que l’envolta”. En Jacob, ni tan sols anirà al tanatori.

En aquesta tragèdia amb tocs de comèdia cap dels dos germans té feina. Ell, ja fa temps que no sap on anar a parar, i per això se’n va viure a casa d’ella, que ara també ha perdut la feina i es dedica a matar el temps anant a córrer. El tercer germà no apareixerà, però en canvi sí que hi ha la seva companyia, l’Alba, “l’animalet salvatge” que atrau totes les atencions d’en Jacob. “Tots els personatges ja estaven en crisi, però ni se n’havien adonat”. Garcia fa un retrat de la generació dels 30 precaritzada. “Al teatre sempre es parla de classe mitja-alta o directament alta, i quan es mostra la realitat de les classes socials més desafavorides és per fer teatre social” i això, diu el director, el posa “molt nerviós”.

La Pols, la segona obra de la trilogia La Terra oblidada, “se sustenta en els personatges i el diàleg” més que en l’espai o el moviment, mentre que la música de The New Raemon, un folk tranquil i reposat, serveix de banda sonora i amplia, segons el seu director, la profunditat dels personatges, complementa la història i ens parla del seu passat.

AL CINEMA I A MADRID

L’obra, nominada a millor text i millor actriu de repartiment (Laura López) als Premis Butaca d’enguany, es convertirà també en pel·lícula. El mateix autor i director de l’obra és l’encarregat de dirigir el film, que ja s’està rodant amb el mateix repartiment i un guió nou, però fidel al text original. D’altra banda, la companyia també està en negociacions amb una productora madrilenya per tal de portar l’obra “a dos o tres teatres públics” de l’Estat.

Text: Mercè Rubià / Fotografia: Cia Arcàdia

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona
Creant el teu usuari gaudiràs de sortejos i promocions, podràs valorar espectacles i deixar els teus comentaris, accedir al Calendari TB amb tota la programació i rebre el nostre newsletter setmanal amb tota l'activitat teatral de la ciutat de Barcelona.

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari