Distopia i desesperança

Röbota (servitud)

Röbota (servitud)
01/04/2019

Els aficionats a la ciència-ficció poden estar d’enhorabona, ja que, cada vegada més, el món teatral s’està atrevint a abraçar el gènere amb menys prejudicis. En aquesta ocasió, és Mar Pawlowsky qui se suma, en el seu debut com a dramaturga, a veus com les de Sergi Belbel, Marc Angelet, Clàudia Cedó o Roc Esquius, entre d’altres, per imaginar un futur distòpic des d’una visió crítica del present. D’aquesta manera, en aquest interessant nou espectacle de la companyia El eje, aborden una història sobre l’amor i la llibertat en temps d’un capitalisme ferotge, molt influenciada per sèries com Westworld (la intel·ligència artificial), The Handmaid’s Tail (la mercantilització de les persones) i Black Mirror (la tecnologia com a una amenaça). El resultat és un mesurat, intel·ligent i terrorífic relat sobre la toxicitat de les relacions amoroses, el sentiment romàntic de possessió i la perillosa dualitat entre subjecte i objecte. Amb una estètica excèntrica però efectiva, Roböta (Servitud) produeix, des de la seva senzilla posada en escena, un valuós malestar que remourà, fins i tot, les consciències més escèptiques que poden sentir-se identificades encara que no els agradi reconèixer-ho. D’altra banda, a la recerca de connotacions tràgiques, potser la peça s’excedeix innecessàriament en les formes durant el seu tram final. No obstant això, aconsegueix una notable puresa narrativa amb la qual resulta fàcil deixar-se emportar, en especial, gràcies al personatge d’Eric Balbàs que, des de la seva captivadora fragilitat, ofereix una de les interpretacions més commovedores del teatre independent de la temporada.

← Tornar a Röbota (servitud)

Enllaç copiat!