Les feres de Shakespeare
21/07/2019
La frescor d’un Shakespeare musical

Temporada rere temporada, diferents muntatges dels textos de Shakespeare envaeixen la cartellera de manera gairebé inevitable. Malgrat la mandra que ens pugui provocar aquesta circumstància, s’ha de reconèixer que hi ha motius perquè això passi. El primer és que Shakespeare ven moltes entrades. El segon és que és el dramaturg més important de la història del teatre i, per tant, per molt que es representi, mai te l’acabes. El problema, en realitat, són els segles que ens separen de la seva obra; una distància per la qual fa falta alguna cosa més que posar els seus textos en escena per aconseguir que un muntatge valgui la pena.

La companyia Els Pirates han tingut l’encert a Les feres de Shakespeare de repetir la fórmula que els va funcionar a Nit de reis i Somni d’una nit d’estiu que consisteix, bàsicament, en portar-se el material al seu terreny. D’aquesta manera, han sortit victoriosos en el seu salt al gran format, adaptant la peça a teatre musical, dotant-la de la seva personalitat com a grup i, per tant, d’una energia veritablement refrescant. És cert que parteixen del que és probablement l’obra més masclista de Shakespeare i que, difícilment, suporta la mirada del 2019 com a comèdia lleugera. No obstant això, han sabut incorporar els canvis suficients per fer-la més actual i digerible. D’alguna manera, l’espectacle resulta modern, divertit, dinàmic i el seu repartiment transmet un gran carisma. En definitiva, es tracta d’un entreteniment magnífic, ideal per l’època estiuenca, que potser val més no analitzar amb massa exigència o profunditat.

Tot el que necessites per anar al teatre

Les feres de Shakespeare

Les feres de Shakespeare

Les feres de Shakespeare és una comèdia musical creada per la companyia Els Pirates Teatre, protagonitzada per tres dones determinades a plantar cara a una societat que els dona l’esquena. 

 

Sinopsi

Pàdua, Itàlia, 1594. El sol brilla i la foscor de l’Edat Mitjana queda lluny. L’home comença a sospitar que la terra és rodona, ha descobert Amèrica i fins i tot el clítoris. El progrés, l’art i la ciència envaeixen els carrers acabats de pavimentar. “La llibertat de Pàdua és universal per a tothom”, proclama el lema de la seva universitat. Però entre escultures de marbre polit i cortines de seda fina, descobrim una societat ancorada en el passat, fonamentada en el patriarcat i els valors medievals. L’home és el centre i mesura de totes les coses. Quin és, però, el lloc de la dona?

Per poder trencar amb el paper que els ha tocat fer i esdevenir allò que decideixen ser, a les dones només els queda una opció: desplegar la seva fúria. Una història brutal sobre tres dones, Caterina, Bianca i Lucenzia, que a través de la seva intel·ligència, el seu valor i la seva determinació aconseguiran transformar el seu destí. Lucenzia es disfressa d’home i arriba a Pàdua per poder estudiar a la universitat. Bianca inicia un nou camí per descobrir la seva identitat. Caterina es rebel·la contra un casament forçat i emprèn una lluita per alliberar-se del seu botxí.

Video
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Alex Sanchez
    12345

    L’obra ha estat una gran decepció, malgrat l’excel·lent treball dels actors, principalment la Laura Aubert. Vam començar malament perquè les nostres butaques de la tercera fila estaven encastades en una extensió de l’escenari en forma de T, que feia que algunes escenes no es poguessin veure sense haver de girar-se 180 graus. Ens haurien hagut d’avisar al comprar-les!
    S’intueix que l’argument vol adaptar una comèdia de Shakespeare, però no va aconseguir enganxar-nos fins als darrers dos temes. Acudits sense gràcia que semblaven d’una altra època, cançons poca-soltes i sense ritme i sobretot una història sense cap ni peus. És una llàstima però no la recomanaré a ningú.

    20/07/2019
  • Rubén
    12345

    Sorprèn veure com li han donat la volta a un clàssic fent passar al públic per un munt d’estats diferents. Una escenografia que pot donar ambient a la època en la que es situa la història, encara que part del públic de les primeres files va cambiar de lloc per no perdre cap detall. Bona combinació d’humor, moments de crítica social y reflexions personals.

    15/07/2019
  • Victòria Oliveros Layola
    Victòria Oliveros Layola
    12345

    Una versió en clau de comèdia d’una obra de Shakespeare, versionada de forma intel·ligent i actual. Ambiciosa i moderna que funciona molt bé. Una lectura en què s’altera la història canònica per explicar-nos les vicissituds de quatre dones (Caterina, Bianca, Lucenzia i Trania) que lluiten per guanyar-se el seu espai dins la societat, tot presentant una solució darrera ben interessant, amb un matrimoni homosexual pel mig i, de propina, amb un número musical dedicat al clítoris., Musicalment, l’obra és una original barreja de llenguatges, de l’opereta a la comèdia musical o el jazz dels anys 20, així com pinzellades barroques a través de madrigals, recitatius i ostinatos que conversen amb swing, blues o pop. Per a això necessiten dotats intèrprets. Un espectacle bonic que paga la pena veure!!! https://gaudintdelteatre.wordpress.com/2019/07/06/les-feres-de-shakespeare/

    07/07/2019
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    12345

    Els Pirates nos sorprenden con una comedia musical basada en una obra de Shakeaspeare pero dándole la vuelta al patriarcado y vista desde la perspectiva de las mujeres.
    Estamos en Padua. 1954. Caterina es una mujer de armas tomar: tozuda, rebelde, bruta sarcástica…. obviamente Nadie quiere casarse con ella y submadre está desesperada. Hasta que llega un pretendiente arruinado que hará lo que sea para ganarse el corazón de la chica y así casarse y heredar su fortuna. Lo conseguirá?
    Esta es solo una de las tramas que encontréis en la obra. Los actores interpretan a varios personajes, actúan, cantan, tocan instrumentos. Una maravilla.
    La pieza mejora en todos sus momentos musicales con unas canciones graciosisimas y divertidas.
    Además se nota que todos los que hacen esta obra se lo pasan bomba representándola y el público lo disfruta.

    Por poner una pega decir que la distracción de la escenografía con esa plataforma que invade el patio de butacas no es muy cómodo. Los espectadores de las primeras filas no podíamos ver todo el escenario según estabas sentado. Además que creo que no hacía falta esa pasarela…

    03/07/2019
Articles relacionats
Per què encara representem Shakespeare?

Per què encara representem Shakespeare?

19 Juny 2019

Per Sem Pons / @semponspuig Què té William Shakespeare perquè, 400 anys després de la seva mort, continuï sent tan representat? En aquest Festival Grec hi ha cinc produccions diferents […]

Especial Festival Grec 2019, descarrega't la revista de TB

Especial Festival Grec 2019, descarrega't la revista de TB

17 Juny 2019

Publiquem la quarta revista en paper de TeatreBarcelona! Aquest és el quart estiu que TeatreBarcelona editem una revista en format paper, dedicada a un dels esdeveniments culturals més importants de […]

Vine a conèixer les entranyes de Les Feres, amb els Pirates Teatres!

Vine a conèixer les entranyes de Les Feres, amb els Pirates Teatres!

21 Maig 2019

Els Pirates Teatre presenten a partir del 29 de juny una nova comèdia musical Les Feres de Shakespeare. No queda res i estan en ple procés de creació. Vols saber […]

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.