Solo Bach & Glenn / Resistência

Solo Bach & Glenn / Resistência

Sinopsi

Solo Bach & Glenn

Albert Quesada es va formar com a coreògraf al MDT (Amsterdam) i a PARTS (Brussel·les). Després d’estudiar filosofia i enginyeria multimèdia a Barcelona, centra el seu treball en l’exploració d’estructures musicals, convidant l’espectador a percebre i escoltar les obres clàssiques des d’un punt de vista coreogràfic. La reposició d’aquest solo ens porta un cop més cap a l’essència de la seva investigació, aquesta vegada en diàleg amb la brasilera Aline Corrêa, amb qui comparteix una sessió doble.

Solo on Bach & Glenn és un estudi minuciós de la famosa interpretació de les Variacions Goldberg de Bach que féu Glenn Gould, basat en instruccions escrites, íntimament relacionades amb el so de piano i les paraules del pianista. El músic grava les variacions, s’equivoca i ho intenta de nou, ens parla de la seva manera de tocar i gravar. El moviment acompanya i al mateix temps dirigeix la música.

Resistência

Aquesta jove coreògrafa brasilera sorprèn per la força i qualitat del seu moviment. Al seu solo presenta el cos com a objecte de resistència. Amb el cabell rapat en confrontació a l’ideal de bellesa femení, llança el cos a terra buscant les diferents formes de caure i d’impactar contra la matèria.

Aquest solo qüestiona el cos com a objecte de resistència a l’aprenentatge i les experiències de la vida. El cos esdevé un lloc ple de cicatrius, el passat es troba a flor de pell, però la seva presència visible o amagada, permet tenir els ulls oberts al present. “Sense l’impuls, el cos és ben poca cosa” (Ô Pulso de Tita’s).
Aline es rapa els cabells com a símbol de protesta davant d’una bellesa
imposada i utilitza el seu cos com una tija que el vent ha tombat, però no
ha aconseguit tallar. La sang li bat encara!.

Idioma:
Sense paraules
Sinopsi

Solo Bach & Glenn

Albert Quesada es va formar com a coreògraf al MDT (Amsterdam) i a PARTS (Brussel·les). Després d’estudiar filosofia i enginyeria multimèdia a Barcelona, centra el seu treball en l’exploració d’estructures musicals, convidant l’espectador a percebre i escoltar les obres clàssiques des d’un punt de vista coreogràfic. La reposició d’aquest solo ens porta un cop més cap a l’essència de la seva investigació, aquesta vegada en diàleg amb la brasilera Aline Corrêa, amb qui comparteix una sessió doble.

Solo on Bach & Glenn és un estudi minuciós de la famosa interpretació de les Variacions Goldberg de Bach que féu Glenn Gould, basat en instruccions escrites, íntimament relacionades amb el so de piano i les paraules del pianista. El músic grava les variacions, s’equivoca i ho intenta de nou, ens parla de la seva manera de tocar i gravar. El moviment acompanya i al mateix temps dirigeix la música.

Resistência

Aquesta jove coreògrafa brasilera sorprèn per la força i qualitat del seu moviment. Al seu solo presenta el cos com a objecte de resistència. Amb el cabell rapat en confrontació a l’ideal de bellesa femení, llança el cos a terra buscant les diferents formes de caure i d’impactar contra la matèria.

Aquest solo qüestiona el cos com a objecte de resistència a l’aprenentatge i les experiències de la vida. El cos esdevé un lloc ple de cicatrius, el passat es troba a flor de pell, però la seva presència visible o amagada, permet tenir els ulls oberts al present. “Sense l’impuls, el cos és ben poca cosa” (Ô Pulso de Tita’s).
Aline es rapa els cabells com a símbol de protesta davant d’una bellesa
imposada i utilitza el seu cos com una tija que el vent ha tombat, però no
ha aconseguit tallar. La sang li bat encara!.

Fitxa artística
Fotos i vídeos
Enllaç copiat!