Ez de Elena Zanzu, és un projecte al voltant del dolor, la vulnerabilitat, la negociació, el consentiment i les cures.

Sinopsi

És un mètode de recerca que prioritza el cos i la pràctica artística com a lloc de generació de coneixement. Què passa quan un cos és lligat i manipulat de manera consensuada a l’escenari? Quines reaccions – físiques, emocionals i cognitives – es produeixen en una persona manipulada, en una persona que manipula i en una persona que observa la manipulació? Hi ha espai per a les cures? Podem riure? Com negociem? A què donem el consentiment sense saber-ho? A l’escenari, qui cuida de qui? Qui dona suport a qui? És un ritual?

Artista i investigadora, Elena Zanzu s’interessa pel gènere, la discapacitat i altres eixos de vulnerabilitat, així com també especialment en les metodologies de la recerca artística i a les interseccions entre practica artística i ètica. Diplomada en pedagogia de las arts del circ per l’Escola Nacional de Circ de Montreal (Canadà), màster en Filosofia per la Universitat de Bolonya (It), ha estudiat dramatúrgia de circ en el Centre Nacional d’Arts de Circ CNAC de França.  És artista investigadora amb The Circus Dialogue (continued), projecte de recerca entre pràctica i teoria del circ, a la Universitat KASK de Ghent (BE). És membre del col·lectiu de investigadores de circ CCCirque, ensenya circ i gènere a la UAB.

Durada:
Idioma:
Català
Castellà
Edat:
A partir de 12 anys
Sinopsi

És un mètode de recerca que prioritza el cos i la pràctica artística com a lloc de generació de coneixement. Què passa quan un cos és lligat i manipulat de manera consensuada a l’escenari? Quines reaccions – físiques, emocionals i cognitives – es produeixen en una persona manipulada, en una persona que manipula i en una persona que observa la manipulació? Hi ha espai per a les cures? Podem riure? Com negociem? A què donem el consentiment sense saber-ho? A l’escenari, qui cuida de qui? Qui dona suport a qui? És un ritual?

Artista i investigadora, Elena Zanzu s’interessa pel gènere, la discapacitat i altres eixos de vulnerabilitat, així com també especialment en les metodologies de la recerca artística i a les interseccions entre practica artística i ètica. Diplomada en pedagogia de las arts del circ per l’Escola Nacional de Circ de Montreal (Canadà), màster en Filosofia per la Universitat de Bolonya (It), ha estudiat dramatúrgia de circ en el Centre Nacional d’Arts de Circ CNAC de França.  És artista investigadora amb The Circus Dialogue (continued), projecte de recerca entre pràctica i teoria del circ, a la Universitat KASK de Ghent (BE). És membre del col·lectiu de investigadores de circ CCCirque, ensenya circ i gènere a la UAB.

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Fotos i vídeos
Articles relacionats
Enllaç copiat!