Ballet Suzhou Theatre: Esencias de China

Ballet Suzhou Theatre: Esencias de China

Fundat el 2007, el Ballet de Suzhou és la única companyia de ballet professional a la provincia de Jiangsu, amb ballarins procedents de companyies de ballet de primera classe al seu país, així com a l’estranger.

Des del seu establiment com a companyia, el Ballet de Suzhou s’ha desenvolupat com un ballet de primera classe a nivell nacional i de renom internacional i ha creat amb èxit deu produccions a gran escala, que inclouen Romeo y Julieta, Legend of Beauty, El Cascanueces, Tang Yin, El Lago de los Cisnes, Em dic Ding Xiang i Glorious Clouds, etc., així com obres de ballet modern amb l’encant distintiu de Suzhou. A través de l’herència i la innovació, el Teatre ha creat un estil únic anomenat “Ballet de Jiangnan”.

El Ballet de Suzhou està compromès a convertir-se en una de les companyies de ballet més creatives y dinàmiques de la Xina. Actualment, Wang Quanxing exerceix com el seu Gerent General.

Sinopsi

Programa

Primera part

苏州特色芭蕾舞《雨帘》(群舞)5’50” Rain Curtain ( Cortina de pluja) – Ballet característic de Suzhou (ball grupal)
编舞/ Coreografia:苏时进 El seu Shijin、刘福洋 Liu Fuyang
音乐/ Música:郑冰 Zheng Bing
小桥流水、杨柳依依、江南女子翩翩起舞、展现浪漫的姑苏烟雨情。
Amb característiques com les dames de Jiangnan ballant amb gràcia, l’aigua que flueix creuant petits ponts i els salzes recolzats els uns contra els altres, aquest ball grupal mostra l’atmosfera romàntica dels dies plujosos i brumosos a Suzhou.

现代芭蕾《夜无眠》(独舞)5’
Sleep No More “No dormis més” – Contemporani (només)
编舞/ Coreografia:温少伟 Wen Shaowei
音乐/ Música:倒塌的建筑物(德) Einstürzende Neubauten
现代社会总是充斥着太多的不确定性,正所谓人生不如意十之八九。为了走出窘迫,
走出过去的阴霾,我们必须学会放下,不是只有得到才会使人快乐,也许放下更能让
人释然.
Aquest treball en solitari és una interpretació d’experiències comunes a la societat moderna. Hi ha hagut massa incertesa en aquesta societat, com diu el refrany, hi ha un lladre a la sort de tots. Per superar la seva vergonya i la foscor del passat, cal aprendre a deixar-se aixecar. No és només rebre allò que fa feliç la gent, sinó potser deixar anar el que ajuda la gent a sentir-se més a gust.

芭蕾舞《离别》(双人舞)6’
Departure “Partida” – Neoclàssic (duo)
编导/ Coreografia: 苏时进 El seu Shijin, 刘福洋 Liu Fuyang
音乐/ Música:郑冰 Zheng Bing
保家卫国责无旁贷、夫妻离别、情恸不知归期。
Aquest duet explica la història d’una parella que se separa sense saber quan serà el
retrobament, ja que és un deure ineludible de l’espòs defensar al seu país i protegir la família.

芭蕾舞《惊梦》(群舞)6’50”
Peony Pavilion “Pavelló de peònia” – Ballet clàssic (ball grupal)
编舞/ Coreografia:温少伟 Wen Shaowei
音乐/ Música:周友良 Zhou Youliang
选用昆曲《牡丹亭》中的音乐,以芭蕾的形式,在东西方不同艺术门类的相互交融之
下,展现杜丽娘与柳梦梅亦真亦幻的爱情故事。
Aquesta obra de ballet, amb música de l’òpera Kunqu Peony Pavilion, és una integració de diferents gèneres artístics d’Orient i Occident, i mostra la història d’amor veritable entre Du Liniang i Liu Mengmei.

现代芭蕾《最后的探戈》(双人舞)6’50
The Last Tango “L’Últim Tango” – Tango neoclàssic (duo)
编舞/ Coreografia:闵雪晴 Min Xueqing
音乐/ Música:斯托尔・潘塔莱昂・皮亚佐拉 (阿根廷)Astor Piazzolla
작품융입了弗拉明戈、探戈、芭蕾足尖 등多种元素、展现融合创新的跨界艺术美。
Incorporant diversos elements com ara flamenc, tango i puntes de ballet, aquest treball mostra una bellesa artística innovadora i transfronterera.

现代芭蕾《缚》(双人舞)5’20”
Tie “Atado” – Ballet Modern (duo)
编舞/ Coreografia:元万斌 Yuan Wanbin
音乐/ Música:林德奎斯特(丹) Lindequist
利用绳索将舞蹈演员双手连接、从而限制他们的行动、想表达在情感中纠缠、束缚、
无助、挣脱的感觉。
Aquest duo usa cordes per connectar les mans dels ballarins, limitant així sobre
moviments i expressant el sentiment d’embolic, esclavitud, impotència i enlairament en les emocions.

现代芭蕾《精神世界》(独舞)7’10”
Inner World “Món interior” – Contemporani (només)
编舞/ Coreografia:胡洋 Hu Yang
音乐/ Música:莫里斯・拉威尔(法) Maurice Ravel
人都会有自己的精神支柱和信仰,这是在现实生活中不断前进的动力。有的梦想很容
易达成,有的则非常难,甚至有的始终完成不了。但只要我们坚定信念,向自己所相
신적方向전进,就能找到最终所信仰的、所追求的精神世界。
Aquest ball en solitari explora la importància de la força espiritual. Tots tenen el seu propi pilar i creença espiritual, que és la força impulsora per al progrés continu a la vida real. Alguns somnis són fàcils daconseguir, altres difícils, i alguns fins i tot són inabastables. Tanmateix, sempre que ens aferrem fermament a les nostres creences i avancem cap a la direcció correcta, serem capaços de trobar el món espiritual en què finalment creiem i perseguim.

芭蕾舞《苏绣》(群舞)4’
Suzhou Embroidery “Bordat Suzhou” – Ballet clàssic (ball grupal)
编导/ Coreografia: 苏时进 Su Shijin、刘福洋 Liu Fuyang
音乐/ Música:郑冰 Zheng Bing
夫妻分隔两地多年、中秋夜难掩思念之情。妻子绣一폭中秋圆月情、寄给远方的丈夫
.
Aquest ball grupal transmet el sentiment d’enyorança al Festival de Mitja Tardor (un dia per al retrobament). Com que la parella fa anys que està separada, l’esposa borda una lluna plena i l’envia al seu marit a la llunyania.

中场休息20分钟 20 minuts Intermedi
下半场 Segona part

《春之祭》 The Rite of Spring © Glen Tetley Legacy
编舞/ Coreografia:格伦•泰利(美)Glen Tetley
音乐/ Música:伊戈尔•斯特拉文斯基(俄)Igor Stravinsky
排练/ Representant:亚历山大•扎伊采夫(俄)Alexander Zaitsev
灯光设计/ Disseny d’il·luminació:约翰•里德(英)John B. Read

El coreògraf nord-americà Glenn Tetley (1926-2007) va crear el drama ballat Rite of Spring el 1974. En les seves pròpies paraules, Tetley va dir: La consagració de la primavera de Stravinsky és música de la terra amb un poder profundament commovedor. Em parla no sols de la Rússia pagana, sinó també dels nostres orígens ancestrals de mites i creences quan canviaven les estacions. Quan la terra semblava morir sense un full per sobreviure, l’home va acumular els pecats de culpa en una sola persona, una víctima escollida que va ser assassinada i després enterrada dins la terra, ritualment plorada i després miraculosament renascuda traient el regal d’una nova vida a la terra.
La partitura de Stravinsky i la seva primitiva llegenda inherent han inspirat innombrables produccions de dansa. Tetley aporta a La consagració de la primavera el seu llenguatge coreogràfic personal, que fusiona el ballet i les tècniques de la dansa moderna nord-americana i que revela un concepte completament nou al vocabulari del moviment

Idioma:
Sense paraules
Edat:
tots els públics
Sinopsi

Programa

Primera part

苏州特色芭蕾舞《雨帘》(群舞)5’50” Rain Curtain ( Cortina de pluja) – Ballet característic de Suzhou (ball grupal)
编舞/ Coreografia:苏时进 El seu Shijin、刘福洋 Liu Fuyang
音乐/ Música:郑冰 Zheng Bing
小桥流水、杨柳依依、江南女子翩翩起舞、展现浪漫的姑苏烟雨情。
Amb característiques com les dames de Jiangnan ballant amb gràcia, l’aigua que flueix creuant petits ponts i els salzes recolzats els uns contra els altres, aquest ball grupal mostra l’atmosfera romàntica dels dies plujosos i brumosos a Suzhou.

现代芭蕾《夜无眠》(独舞)5’
Sleep No More “No dormis més” – Contemporani (només)
编舞/ Coreografia:温少伟 Wen Shaowei
音乐/ Música:倒塌的建筑物(德) Einstürzende Neubauten
现代社会总是充斥着太多的不确定性,正所谓人生不如意十之八九。为了走出窘迫,
走出过去的阴霾,我们必须学会放下,不是只有得到才会使人快乐,也许放下更能让
人释然.
Aquest treball en solitari és una interpretació d’experiències comunes a la societat moderna. Hi ha hagut massa incertesa en aquesta societat, com diu el refrany, hi ha un lladre a la sort de tots. Per superar la seva vergonya i la foscor del passat, cal aprendre a deixar-se aixecar. No és només rebre allò que fa feliç la gent, sinó potser deixar anar el que ajuda la gent a sentir-se més a gust.

芭蕾舞《离别》(双人舞)6’
Departure “Partida” – Neoclàssic (duo)
编导/ Coreografia: 苏时进 El seu Shijin, 刘福洋 Liu Fuyang
音乐/ Música:郑冰 Zheng Bing
保家卫国责无旁贷、夫妻离别、情恸不知归期。
Aquest duet explica la història d’una parella que se separa sense saber quan serà el
retrobament, ja que és un deure ineludible de l’espòs defensar al seu país i protegir la família.

芭蕾舞《惊梦》(群舞)6’50”
Peony Pavilion “Pavelló de peònia” – Ballet clàssic (ball grupal)
编舞/ Coreografia:温少伟 Wen Shaowei
音乐/ Música:周友良 Zhou Youliang
选用昆曲《牡丹亭》中的音乐,以芭蕾的形式,在东西方不同艺术门类的相互交融之
下,展现杜丽娘与柳梦梅亦真亦幻的爱情故事。
Aquesta obra de ballet, amb música de l’òpera Kunqu Peony Pavilion, és una integració de diferents gèneres artístics d’Orient i Occident, i mostra la història d’amor veritable entre Du Liniang i Liu Mengmei.

现代芭蕾《最后的探戈》(双人舞)6’50
The Last Tango “L’Últim Tango” – Tango neoclàssic (duo)
编舞/ Coreografia:闵雪晴 Min Xueqing
音乐/ Música:斯托尔・潘塔莱昂・皮亚佐拉 (阿根廷)Astor Piazzolla
작품융입了弗拉明戈、探戈、芭蕾足尖 등多种元素、展现融合创新的跨界艺术美。
Incorporant diversos elements com ara flamenc, tango i puntes de ballet, aquest treball mostra una bellesa artística innovadora i transfronterera.

现代芭蕾《缚》(双人舞)5’20”
Tie “Atado” – Ballet Modern (duo)
编舞/ Coreografia:元万斌 Yuan Wanbin
音乐/ Música:林德奎斯特(丹) Lindequist
利用绳索将舞蹈演员双手连接、从而限制他们的行动、想表达在情感中纠缠、束缚、
无助、挣脱的感觉。
Aquest duo usa cordes per connectar les mans dels ballarins, limitant així sobre
moviments i expressant el sentiment d’embolic, esclavitud, impotència i enlairament en les emocions.

现代芭蕾《精神世界》(独舞)7’10”
Inner World “Món interior” – Contemporani (només)
编舞/ Coreografia:胡洋 Hu Yang
音乐/ Música:莫里斯・拉威尔(法) Maurice Ravel
人都会有自己的精神支柱和信仰,这是在现实生活中不断前进的动力。有的梦想很容
易达成,有的则非常难,甚至有的始终完成不了。但只要我们坚定信念,向自己所相
신적方向전进,就能找到最终所信仰的、所追求的精神世界。
Aquest ball en solitari explora la importància de la força espiritual. Tots tenen el seu propi pilar i creença espiritual, que és la força impulsora per al progrés continu a la vida real. Alguns somnis són fàcils daconseguir, altres difícils, i alguns fins i tot són inabastables. Tanmateix, sempre que ens aferrem fermament a les nostres creences i avancem cap a la direcció correcta, serem capaços de trobar el món espiritual en què finalment creiem i perseguim.

芭蕾舞《苏绣》(群舞)4’
Suzhou Embroidery “Bordat Suzhou” – Ballet clàssic (ball grupal)
编导/ Coreografia: 苏时进 Su Shijin、刘福洋 Liu Fuyang
音乐/ Música:郑冰 Zheng Bing
夫妻分隔两地多年、中秋夜难掩思念之情。妻子绣一폭中秋圆月情、寄给远方的丈夫
.
Aquest ball grupal transmet el sentiment d’enyorança al Festival de Mitja Tardor (un dia per al retrobament). Com que la parella fa anys que està separada, l’esposa borda una lluna plena i l’envia al seu marit a la llunyania.

中场休息20分钟 20 minuts Intermedi
下半场 Segona part

《春之祭》 The Rite of Spring © Glen Tetley Legacy
编舞/ Coreografia:格伦•泰利(美)Glen Tetley
音乐/ Música:伊戈尔•斯特拉文斯基(俄)Igor Stravinsky
排练/ Representant:亚历山大•扎伊采夫(俄)Alexander Zaitsev
灯光设计/ Disseny d’il·luminació:约翰•里德(英)John B. Read

El coreògraf nord-americà Glenn Tetley (1926-2007) va crear el drama ballat Rite of Spring el 1974. En les seves pròpies paraules, Tetley va dir: La consagració de la primavera de Stravinsky és música de la terra amb un poder profundament commovedor. Em parla no sols de la Rússia pagana, sinó també dels nostres orígens ancestrals de mites i creences quan canviaven les estacions. Quan la terra semblava morir sense un full per sobreviure, l’home va acumular els pecats de culpa en una sola persona, una víctima escollida que va ser assassinada i després enterrada dins la terra, ritualment plorada i després miraculosament renascuda traient el regal d’una nova vida a la terra.
La partitura de Stravinsky i la seva primitiva llegenda inherent han inspirat innombrables produccions de dansa. Tetley aporta a La consagració de la primavera el seu llenguatge coreogràfic personal, que fusiona el ballet i les tècniques de la dansa moderna nord-americana i que revela un concepte completament nou al vocabulari del moviment

Fotos i vídeos
Enllaç copiat!