Tot el que necessites per anar al teatre

Molsa: La falsa felicitat

Molsa
30/03/2019

Thomas Noone dirigeix un espectacle per a públic familiar que ens parla de la delicada tendresa de l’amor enmig d’un paisatge bèl·lic.

Molsa ens explica la història del retrobament de la Janinka amb el seu gos, i que tot i estar en guerra la força de la seva relació sobrepassa qualsevol obstacle.

Tenia expectatives sobre aquest espectacle i esperava que m’emocionés; però per sorpresa em vaig trobar amb tot el contrari. Un relat fred i distant, poc compromès, que té dos elements principals molt potents però es queden a mig camí.

La història la dibuixen dos ballarins (Joel Mesa i Paula Tota), dels quals destaco la bellesa i sensibilitat dels moviments d’ella. Però en tot aquest relat mut se li afegeix la paraula: l’actor David Anguera, ens va mostrar una interpretació distant i poc sensibilitzada amb la realitat de l’obra i, que no ens va ajudar a entrar en la trama, semblaven dos elements heterogenis que no van acabar de congeniar.

Crec que fer un espectacle de públic familiar és el més difícil perquè no hi ha espectadors més exigents que els nens. I aquell dia, es va convertir en la prova: pocs estaven connectats amb l’espectacle i dubto que acabessin comprenent el missatge (o si més no, integrant-lo i que no es convertís en una cosa efímera durant la duració de l’obra). El plantejament dramatúrgic el vaig trobar força complex pel tipus de públic al qual està destinat, i tenint a la disposició un argument que podria haver resultat una arma de sensibilització, no em va arribar i em va deixar més fred del que havia entrat.

Els personatges es representen en uns titelles, els quals concreten les personalitats en unes figures tendres i que tenen comicitat amb el públic. Una combinació molt original entre la dansa i el titella que li aporta una pinzellada de simpatia, bondat i dolçor a la peça.

La il·luminació va ser molt caòtica i poc precisa, no sé si pels mitjans del teatre. Els suports audiovisuals els vaig trobar totalment innecessaris, crec que es pot expressar molt més amb el cos que amb un vídeo amb unes imatges que no aportaven res rellevant.

Però en tot cas, Molsa ens explica una història d’esperança. Que ens demostra que voler és poder, i que malgrat els impediments que la vida ens posa la tendresa sempre guanya.

← Tornar a Molsa

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.