Flamingos → Mercat de les Flors
8/04/2019
Desmembrant el flamenc

Albert Quesada, coreògraf i creador, investiga sobre l’univers del flamenc i allò que el compon, amb la recerca de trobar l’origen del moviment i del cant. Flamingos pretén trobar el motor d’aquesta dansa, i desconstruir-lo per contemporanitzar-lo i adaptar-lo als gustos personals dels ballarins i ballarines. És una festa, una celebració de les danses i els cossos.

A tota aquesta gresca se sumen els colors, el vestuari pop de la Txell JanotJorge Dutor són l’esbojarrada alegria en aquesta festa de l’art, veient el flamenc com un art efímer i que evoluciona actualitzant-se.
L’espectacle és una sorpresa a la vida i a gaudir-ne d’aquesta, ja sigui amb Elton John, Whitney Houston o Camarón…
El treball coreogràfic dels ballarins és molt destacable, aconsegueixen una homogeneïtat com a conjunt i mostren un ric treball de cos i moviment.

Però sincerament, aquest conjunt de disbauxa no em va despertar gaire interès, i es va convertir en una festa monòtona i que ens va deixar a mitges. Potser no vaig conectar amb la peça o era el seu format, un resultat interessant i curiós però que no va arribar a captar-me; a diferència de tots els altres espectadors i espectadores que sí que van gaudir de la funció, i van quedar entusiasmats pel treball de la jove companyia.

Tot el que necessites per anar al teatre

Flamingos

A partir de 8,00€

Comprar Entrades
Flamingos

Flamingos, que es va estrenar la passada temporada al Mercat i és la primera producció del projecte CÈL·LULA, és el resultat de col·locar Carmen Amaya al mig d’una escena de John Waters. L’impuls del flamenc per compartir l’interior de l’ànima humana es barreja amb la música, el vestuari i l’imaginari més pop.

Sinopsi

Albert Quesada continua la seva investigació personal sobre el món del flamenc i la seva complexitat amb la intenció de trobar l’origen mateix del moviment i del cant. El coreògraf vol descobrir el motor del flamenc i desplaçar-lo a altres cossos i altres músiques per tal de generar un nou sentit. Aconseguir, al cap i a la fi, que la petita espurna que cadascú custodia dins seu es converteixi, finalment, en un gran incendi.

Ballarí i coreògraf entre Barcelona i Brussel·les, Albert Quesada es va formar a MDT (Amsterdam) i PARTS (Brussel·les) després dels seus estudis de filosofia i d’enginyeria multimèdia. L’exploració i la traducció d’estructures musicals i composicions en la coreografia i la invitació a l’espectador a percebre i escoltar les obres proposades se situa al cor del seu treball coreogràfic. Col·labora de manera habitual amb el coreògraf Thomas Hauert. Sota el nom de la companyia ACME, porta a terme molts projectes artístics, tant educatius com per a escena.

El flamenc ens serveix com a mirall, per inspirar-nos en com una manera d’entendre el cant, la música i la dansa s’ha desenvolupat a través de tantes cultures i regions, i ha acabat prenent forma a Andalusia. El nostre viatge començarà en els nostres propis cossos, en la nostra història individual com a ballarins, en què ens ha format, què ens apassiona i de quina manera es pot compartir. Quin és el nostre propi flamenc, quina és la nostra música i quines danses convida a ballar. Albert Quesada 

Video
Fotos
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
Sigues el primer en deixar la teva valoració
Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.