Akelarre

Una opinió de Pau Rosell Simón
Pau Rosell Simón
Akelarre → El Maldà
25/03/2019
I want to live in the pussy now!

The Feliuettes ens conviden al seu tragicòmic cabaret reivindicatiu on se’ns presenten les bases del feminisme contemporani. És el moment d’anar a veure Akelarre perquè és el moment de canviar.

Akelarre és un cop de realitat entre riure i riure, i la necessitat de reformar ja una societat patriarcal. El Maldà ens posa un mirall a la cara amb els elements que alimenten el masclisme i tracta temes com: la menstruació, el paper dels homes dins del feminisme, la indústria de la pornografia, el sexisme a les pel·lícules infantils, les violacions… i ho fan sense tabús ni farses, mostrant-nos el que passa al nostre voltant i sobre els valors en els quals ens hem acomodat.

Míriam Escurriola dirigeix aquesta reunió de bruixes que tenen molt a dir, per a una reunió d’espectadors que tenen molt(íssim) a escoltar. La Laia Alsina, la Maria Cirici i la Laura Pau són la veu d’aquest espectacle que tant de bo no existís, tant de bo tot el que es parla estigués ja integrat en els valors de la nostra societat. Elles ens enlluernen amb la seva desimboltura i la seva vessant més còmica sobre un conflicte que ens toca de ple. La dramatúrgia de l’espectacle la porten noms tan coneguts com Clàudia Cedó o Cristina Clemente, i de la part musical se n’encarreguen músics com Clara Peya i Arnau Tordera (entre d’altres).

El Maldà recupera l’esperit més genuí del cabaret per qüestionar-nos les nostres actituds quotidianes. La posada en escena s’ajusta a la combinació de disciplines artístiques i en la seva senzillesa es troba la riquesa.

Un innovador i satisfactori espectacle multidisciplinari que se’ns presenta aparentment com un divertiment però és un agredolç retrat dels nostres errors, que crec que ningú es pot perdre davant la necessitat d’obrir els ulls per canviar totes juntes.

 

 “El masclisme és la por dels homes a les dones sense por. “

 Eduardo Galeano

Tot el que necessites per anar al teatre

Properament a la venda

Akelarre

The Feliuettes retornen al cabaret més genuí, amb música, gamberrisme, reivindicació, comèdia i autoparòdia.

La companyia ens convida al seu particular Akelarre, on ens interpel.len, es pregunten i ens qüestionen, el per què i les essències del feminisme. A través de l’esperit nascut del cabaret més personal, personatges inesperats posaran en qüestió situacions quotidianes i no tan quotidianes, deformant-les amb un mirall ple de possibilitats.

Humor negre, faula idiota i perversa, el kitsch, l’absurd, l’stand up comedy, l’esperit punk… ingredients en el nostre còctel per parlar amb llibertat, i a la recerca de la llibertat, sobre el Feminisme.

Video
Fotos
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Victòria Oliveros Layola
    Victòria Oliveros Layola
    12345

    https://gaudintdelteatre.wordpress.com/2019/03/29/akelarre/

    29/03/2019
  • Victòria Oliveros Layola
    Victòria Oliveros Layola
    12345

    Armades amb un bon sac de comèdia negra i autoparodia, les tres actrius ens presenten un bon grapat d’escenes d’allò més absurdes però que, de manera molt enginyosa, ens fan arribar una realitat ben present sobre la situació de les dones a la societat. El llenguatge és directe i descarat, com no pot ser d’una altra manera en una peça d’aquestes característiques. Les interpretacions son divertides i descarades, la manera de dirigir-se al públic fa que et sentis part de l’espectacle des del primer minut.

    29/03/2019
  • JOSEP OLIVA SASÉ
    12345

    Ahir vaig estar a El Maldà a l’estrena d’aquest espectacle que dirigeix ​​Miriam Escurriola. És tracta d’un cabaret contemporani en clau de dona. De manera fresca, dinàmica i sobretot gamberra van succeint esquetxos i paròdies carregades de sàtira on s’aborden tot tipus de temes uns reivindicatius, altres on es riuen d’elles mateixes, altres de denúncia com és la violència de gènere explicada a través d’un conte però tots amb un llenguatge sense embuts, amb un toc picant i en alguns moments irreverent. The Feliuettes des del primer moment que surten a escena fan gala de les seves qualitats per empatitzar amb el públic i aconsegueixen moments molt divertits, canten, molt bé per cert, ballen i es mouen per l’escenari amb una desimboltura envejable, llàstima que la segona part , per dir-ho d’alguna manera, l’espectacle perd força, potser perquè hi ha menys números corals i més monòlegs i algun d’ells una retallada no li aniria malament. Sense escenografia, només unes cortines i 3 tauletes i és que a la Laia Alsina, Maria Cirici i Laura Pau acompanyades magníficament al piano per Gerard Sesé no els cal més ja que elles omplen l’escenari. Un espectacle per desconnectar i passar una molt bona estona.

    14/03/2019
Articles relacionats
El Maldà omple d’històries reals i properes la seva nova temporada

El Maldà omple d’històries reals i properes la seva nova temporada

14 Setembre 2019

Els Pirates Teatre celebren 6 anys al capdavant de la gestió de l’emblemàtica sala El Maldà amb una programació que és composa de 7 espectacles d’estrena, 4 èxits de la sala […]

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.