Vive y deja vivir: Two Die For + Mañana temprano

Vive y deja vivir: Two Die For + Mañana temprano

Por, esperança, incertesa i aquells sentiments que no es poden descriure amb paraules centren dues coreografies de Nazareth Panadero, una artista de Madrid que durant més de quaranta anys ha treballat amb la companyia de Pina Bausch.

Sinopsi

La incertesa, considerada com un dels sentiments que conviden a investigar i a progressar, en la vida en general, però també en el camp de la creació, és el tema que uneix dues coreografies firmades per la madrilenya Nazareth Panadero i Michael Strecker, el seu company en la companyia en la qual ha treballat, el Thanztheater Wuppertal de Pina Bausch. La primera peça que presenten, Two Die For, estrenada aquest febrer passat, mira d’expressar mitjançant el moviment aquelles sensacions i sentiments per als quals no hi ha paraules i que els artistes ofereixen al públic, convidant-lo a llegir entre línies amb l’esperança que tinguin també un significat per als espectadors i espectadores. La segona peça és Mañana temprano, que contraposa dues emocions bàsiques en els éssers humans: por i esperança. Les experiències dels quatre creadors de la coreografia formen part d’una peça que parla de vulnerabilitat, de llibertat i de rituals de pas, entre altres coses, fent servir un llenguatge híbrid que, a més de la dansa en directe, inclou les projeccions en vídeo. Firmen la peça, a més de Panadero i Strecker, l’alemanya Adolphe Binder, que acaba de ser nomenada directora artística de la companyia de ballet del teatre de Basilea, i la ballarina, artista visual i directora Meritxell Aumedes, que acaba d’estrenar el curtmetratge All it takes.

Aquestes dues peces, desvinculades del treball que realitzen habitualment els creadors al Thanztheater Wuppertal, serà una molt bona manera de conèixer de primera mà el treball de Nazareth Panadero, una artista nascuda el 1955 que es va formar en ballet clàssic i que va viatjar a França l’any 1976 per formar part del Ballet Théâtre Contemporaine d’Angers (França) on va entrar en contacte amb la dansa moderna. L’any 1979 va descobrir Pina Bausch i va ser acceptada al Thanztheater Wuppertal, on va treballar amb el seu company, el polonès Jamisz Subicz. L’any 2014, va obtenir el Premio Nacional de Danza del Ministerio de Cultura espanyol en la modalitat d’Interpretació.

Amb ella, veurem a l’escenari Michael Strecker, un ballarí alemany que també és membre de la companyia Thanztheater Wuppertal. Potser us sonarà la seva cara, perquè ha treballat en cinema, no només en documentals sobre Pina Bausch, sinó també a la pel·lícula Hable con ella, de Pedro Almodóvar, on interpretava fragments de les coreografies de Pina Bausch Café Müller i Masurca fogo.

Una coproducció del Grec 2022 Festival de Barcelona, Centro Coreográfico Canal i Teatros del Canal (Madrid).

Mañana temprano
Una coproducció del Grec Festival de Barcelona, Adolphe Binder, Meritxell Aumedes Molinero; eyemotional, Binder + Partners Berlin (Alemanya), Centro Coreográfico Canal, Teatros del Canal
Amb el suport de: eyemotionaL (Alemanya), Goethe Institut Madrid (Espanya), Centro de Artes Escénicas de Vitlycke (Suècia), Residència Artística, Jagniątków Janusz Subicz ( Polònia).

Two Die For
Versio 2022 amb el suport de: BPBerlin (Alemanya), eyemotionaL (Alemanya(, Centro Coreográfico Canal y Teatros del Canal Madrid (Espanya), Goethe Institut Madrid (Espanya)
Versió 2019 amb el suport de: Tanztheater Wuppertal Pina Bausch

Durada:
Sinopsi

La incertesa, considerada com un dels sentiments que conviden a investigar i a progressar, en la vida en general, però també en el camp de la creació, és el tema que uneix dues coreografies firmades per la madrilenya Nazareth Panadero i Michael Strecker, el seu company en la companyia en la qual ha treballat, el Thanztheater Wuppertal de Pina Bausch. La primera peça que presenten, Two Die For, estrenada aquest febrer passat, mira d’expressar mitjançant el moviment aquelles sensacions i sentiments per als quals no hi ha paraules i que els artistes ofereixen al públic, convidant-lo a llegir entre línies amb l’esperança que tinguin també un significat per als espectadors i espectadores. La segona peça és Mañana temprano, que contraposa dues emocions bàsiques en els éssers humans: por i esperança. Les experiències dels quatre creadors de la coreografia formen part d’una peça que parla de vulnerabilitat, de llibertat i de rituals de pas, entre altres coses, fent servir un llenguatge híbrid que, a més de la dansa en directe, inclou les projeccions en vídeo. Firmen la peça, a més de Panadero i Strecker, l’alemanya Adolphe Binder, que acaba de ser nomenada directora artística de la companyia de ballet del teatre de Basilea, i la ballarina, artista visual i directora Meritxell Aumedes, que acaba d’estrenar el curtmetratge All it takes.

Aquestes dues peces, desvinculades del treball que realitzen habitualment els creadors al Thanztheater Wuppertal, serà una molt bona manera de conèixer de primera mà el treball de Nazareth Panadero, una artista nascuda el 1955 que es va formar en ballet clàssic i que va viatjar a França l’any 1976 per formar part del Ballet Théâtre Contemporaine d’Angers (França) on va entrar en contacte amb la dansa moderna. L’any 1979 va descobrir Pina Bausch i va ser acceptada al Thanztheater Wuppertal, on va treballar amb el seu company, el polonès Jamisz Subicz. L’any 2014, va obtenir el Premio Nacional de Danza del Ministerio de Cultura espanyol en la modalitat d’Interpretació.

Amb ella, veurem a l’escenari Michael Strecker, un ballarí alemany que també és membre de la companyia Thanztheater Wuppertal. Potser us sonarà la seva cara, perquè ha treballat en cinema, no només en documentals sobre Pina Bausch, sinó també a la pel·lícula Hable con ella, de Pedro Almodóvar, on interpretava fragments de les coreografies de Pina Bausch Café Müller i Masurca fogo.

Una coproducció del Grec 2022 Festival de Barcelona, Centro Coreográfico Canal i Teatros del Canal (Madrid).

Mañana temprano
Una coproducció del Grec Festival de Barcelona, Adolphe Binder, Meritxell Aumedes Molinero; eyemotional, Binder + Partners Berlin (Alemanya), Centro Coreográfico Canal, Teatros del Canal
Amb el suport de: eyemotionaL (Alemanya), Goethe Institut Madrid (Espanya), Centro de Artes Escénicas de Vitlycke (Suècia), Residència Artística, Jagniątków Janusz Subicz ( Polònia).

Two Die For
Versio 2022 amb el suport de: BPBerlin (Alemanya), eyemotionaL (Alemanya(, Centro Coreográfico Canal y Teatros del Canal Madrid (Espanya), Goethe Institut Madrid (Espanya)
Versió 2019 amb el suport de: Tanztheater Wuppertal Pina Bausch

Fotos i vídeos
Enllaç copiat!