A Les vedettes, el Grup artístic comunitari de l’Antic Teatre amb l’acompanyament professional de Marta Galán Sala i Montserrat Iranzo i Domingo us proposem assistir a una obertura de procés de la nova exploració escènica del grup artístic comunitari de l’Antic Teatre a partir de l’imaginari coreogràfic de Bob Fosse, els relats de vida dels / de les participants i la reflexió crítica entorn la societat de l’espectacle.

Dedicat a títol pòstum a la Graciela Alonso Domingo. La teva llum sàvia, dolça i rebel ens acompanya a cada instant. Ara i aquí. Bategues.

Sinopsi

Els musicals nord-americans van marcar tota una època per als i les habitants dels països que, a l’altra riba de l’Atlàntic, vivien vides ben diferents de les que es veien a la pantalla. Però, i si aquell món fascinant amagava mecanismes de dominació política i econòmica adreçats a diluir la lluita de classes? Aquest és un dels interrogants que serveixen de punt de partida de la nova experiència escènica amb els veïns i veïnes de Ciutat Vella que formen part del projecte artístic comunitari de l’Antic Teatre. En aquesta ocasió, posen en relació els seus relats de vida amb les imatges, fastuoses i optimistes, del món glamurós imaginat per Bob Fosse. Les històries personals dels i de les participants neixen a partir de l’anomenada “arqueologia del quotidià”, una metodologia que proposa la recuperació de la memòria viva a partir d’un document, objecte o fotografia. Aquest relat de vida quotidiana, que ens parla de la postguerra, la moral nacional-catòlica del franquisme, el trànsit cap a la democràcia i les vides a crèdit, tindrà com a contrapunt les coreografies de Bob Fosse, reproduïdes en escena i en directe pels i per les participants. Aquí no és tan important una execució perfecta, com el plaer d’expressar-se artísticament a través de la paraula i del moviment. Un dret, un gaudi i una reivindicació.

Marta Galán Sala

És autora i directora de textos per a l’escena des de l’any 1999, artista-educadora i gestora cultural. Entre 1999 i 2011 estrena una desena de projectes d’arts escèniques amb destacada projecció nacional i internacional. Des del 2009 i a través de la plataforma TRANSlab, ha coordinat i dirigit diferents projectes on les arts escèniques són eines pel desenvolupament cultural comunitari i/o la transformació social. Des de fa 5 anys, coordina el projecte artístic comunitari de l’Antic Teatre. Entre altres, ha presentat a la programació del Grec experiències escèniques com La Bellesa (L’Antic Teatre al Grec 2017), Rebomboris (programa ART i PART – Xarxa de cures, ahir i avui, L’Antic Teatre al Grec 2018), Akana (2018) o Som aquí per millorar les nostres vides (Grec 2021). La Montserrat Iranzo i Domingo és una especialista en disciplines que van de les arts escèniques i la dansa a l’educació, passant pel treball social i la salut mental i que ha treballat sovint en projectes de dansa social i amb grups de risc. El 2012, el seu projecte DANSALUT va guanyar el premi Dansacat en la categoria de Dansa i Societat.

Sinopsi

Els musicals nord-americans van marcar tota una època per als i les habitants dels països que, a l’altra riba de l’Atlàntic, vivien vides ben diferents de les que es veien a la pantalla. Però, i si aquell món fascinant amagava mecanismes de dominació política i econòmica adreçats a diluir la lluita de classes? Aquest és un dels interrogants que serveixen de punt de partida de la nova experiència escènica amb els veïns i veïnes de Ciutat Vella que formen part del projecte artístic comunitari de l’Antic Teatre. En aquesta ocasió, posen en relació els seus relats de vida amb les imatges, fastuoses i optimistes, del món glamurós imaginat per Bob Fosse. Les històries personals dels i de les participants neixen a partir de l’anomenada “arqueologia del quotidià”, una metodologia que proposa la recuperació de la memòria viva a partir d’un document, objecte o fotografia. Aquest relat de vida quotidiana, que ens parla de la postguerra, la moral nacional-catòlica del franquisme, el trànsit cap a la democràcia i les vides a crèdit, tindrà com a contrapunt les coreografies de Bob Fosse, reproduïdes en escena i en directe pels i per les participants. Aquí no és tan important una execució perfecta, com el plaer d’expressar-se artísticament a través de la paraula i del moviment. Un dret, un gaudi i una reivindicació.

Marta Galán Sala

És autora i directora de textos per a l’escena des de l’any 1999, artista-educadora i gestora cultural. Entre 1999 i 2011 estrena una desena de projectes d’arts escèniques amb destacada projecció nacional i internacional. Des del 2009 i a través de la plataforma TRANSlab, ha coordinat i dirigit diferents projectes on les arts escèniques són eines pel desenvolupament cultural comunitari i/o la transformació social. Des de fa 5 anys, coordina el projecte artístic comunitari de l’Antic Teatre. Entre altres, ha presentat a la programació del Grec experiències escèniques com La Bellesa (L’Antic Teatre al Grec 2017), Rebomboris (programa ART i PART – Xarxa de cures, ahir i avui, L’Antic Teatre al Grec 2018), Akana (2018) o Som aquí per millorar les nostres vides (Grec 2021). La Montserrat Iranzo i Domingo és una especialista en disciplines que van de les arts escèniques i la dansa a l’educació, passant pel treball social i la salut mental i que ha treballat sovint en projectes de dansa social i amb grups de risc. El 2012, el seu projecte DANSALUT va guanyar el premi Dansacat en la categoria de Dansa i Societat.

Fotos i vídeos
Articles relacionats
Enllaç copiat!