Tot el que necessites per anar al teatre

Princeses, una teràpia musical

A partir de 12,00€
Comprar Entrades
Princeses, una teràpia musical

Jordi Salas presenta Princeses, una teràpia musical, un espectacle protagonitzat per set dones joves, que participen d’una terapia de grup on es revelarà com els seus problemes són també els que poden afectar a qualsevol dona.

Sinopsi

Aquí no veurem dibuixos animats, ni històries de fades que acaben meravellosament. No hi haurà animals que parlen, ni encanteris màgics. I, de fet, no veurem cap princesa. Aquí veurem set dones. Dones reals, joves, però amb experiències vitals que els han convertit en allò que són. Assistirem a una teràpia de grup, en un prestigiós gabinet psicològic, on persones normals, cadascuna amb la seva circumstància, exposen els seus problemes a la terapeuta, que de fet també té els seus propis problemes. Veurem en aquesta sessió de teràpia un seguit de problemes que poden afectar a qualsevol dona i que, malauradament, afecten a una gran quantitat de dones dia a dia.


Valoració espectadors
  • Jordi Boix
    12345

    La obra m’ha entretingut, i trobo que es una proposta interessant: plantejar una problemàtica, que serveixi de punt de partida per un debat entre els espectadors i els actors. Tot i acceptant que es una obra de baix pressupost (de fet, sembla que de “cap” pressupost), al meu mode de veure la posta en escena es molt justeta, així com la direcció, que crec que podria haver fet quelcom més per donar suport al treball de les actrius. Les actrius, interpreten molt dignament els seus papers, reforçant amb el seu treball les mancances dels textos, doncs, tot i acceptant que “les princeses” representen, molt probablement, els arquetips de dona segons Disney, l’autor podria haver fet quelcom més per traslladar-los millor al mon actual. Crec que no està ben treballat el paper de la psicòloga, i la actriu, tot i que s’esforça, en pateix les conseqüències, que també afecten, en major o menor mesura, a les princeses, encara que els espectadors es posen atents a la cadira quan intervenen Blancaneus o La Bella Dorment.
    Finalment, crec que caldria revisar el format del debat: esperar que els espectadors intervinguin “a toc de pito” en acabar la feina d’escena, no sembla molt bona idea. Una solució (feina per el Director) podria ser que la psicòloga donés inici al debat, potser fent un resum explicant l’arquetip que representa cada princesa i aquestes, al seu torn, podrien dirigir-se cadascuna a la platea i plantejar la primera pregunta, relacionada amb el seu personatge…
    En resum, una bona idea que caldria treballar, doncs a mesura que el debat fos més viu i variat, l’espectador aniria cap a casa més reconfortat, doncs marxa amb la sensació que li han escatimat quelcom.
    No obstant, val molt la pena anar-hi i pagar la entrada.

    04/03/2020
  • Esther Pardo
    12345

    Et sorpren la obra perquè deixa veure el que som cada dona. Totes portem una mica de cada personatge dins. És que et diguin el que ja saps i que et recordin el que és evident d’una manera divertida i amenitzada amb una mica de música. Tant el treball del director com el de les actrius, alguna d’elles molt jove fan pensar que això no s’acaba aquí. ni després del col·loqui amb el públic, del tot interessant que acaba forjant una compicitat entre persones, els espectadors, que no ens coneixem i ni tant sols ens veiem les cares.
    Tot plegat molt sorprenent que et fa sortir del teatre pensant que encara tenim molta feina a fer les dones i els que son els nostres companys de debò, també.

    28/02/2020
  • Maria
    12345

    M’ha agradat molt la interpretació i el format diferent de l’obra

    22/02/2020
  • Genar
    12345

    Direcció excel lents, interpretació magistral.

    21/02/2020
  • Esther
    12345

    M’ha encantat l’obra!

    Hem rigut, hem patit, hem tornat a riure, i ens hem meravellat amb les cançons de les princeses.

    Es tracta el drama mitjançant la comèdia de manera molt amena, i et fa sentir que formes part de la teràpia. L’hora de duració passa volant.

    Les actrius, igual que les princeses Disney, canten i brillen a l’escenari; i l’obra, igual que qualsevol pel·lícula Disney, la tornaria a veure una i una altra vegada.

    Recomonació per al director: afegir un parell de princeses més i allargar l’hora 1/2 horeta.

    Gràcies per l’espectacle! i Enhorabona

    21/02/2020
  • Ariadna
    12345

    Grans interpretacions, un format diferent que m’ha agradat molt. Cançons a capella. Bona trama! Molt adequada per la temàtica també, fa pensar…i posterior col.loqui també perquè cadascú posi en comú la seva valoració. Totxs ens podem identificar en una o més princeses! Molt recomanable per tots els públics, si és gent jove encara millor

    20/02/2020
  • Anna Sunye
    12345

    Una manera molt original d’arribar als problemes que vivim les dones cada dia. Molt bona interpretació de les princeses i molt interessant el debat posterior. Vaig riure molt i també sem van posar els pèls de punta més d’una vegada. Txapó per l’autor, que tot i ser un home, ha sabut entendre el nostre dia a dia. Per cert, jo em quedo amb la Mulàn

    14/02/2020
  • andrea
    12345

    Obra ‘protagonitzada’ per un director mascle i el seu ego, on mostren la visió dels problemes que, per ell, que poden patir les dones des d’un marc mental no gaire allunyat de les pel·lícules de ‘pajares i esteso’.
    Un guió fluix, estereotipat i amb tocs islamofòbics que arriben al seu clímax quan la Jasmine va repetint que vol formar part d’aquest món. A la tertúlia posterior es podrà comprovar que realment les dones que porten hijab no pertanyen al món de l’autor. La resta de problemes queden eclipsats pel seu rebuig del director, des de la ignorància, a aquesta peça de roba.
    La interpretació de les 6 actrius és molt bona, cal reconèixer que és difícil protagonitzar una obra que vol parlar de problemes de dones encara que sigui només del feminisme blanc hegemònic explicat des de la mentalitat d’un mascle. Totes elles tenen algun fragment cantat que dona mostra de les seves qualitats en aquesta faceta també.
    I quan s’acaba l’obra, comença el màxim despropòsit. A la tertúlia, el director fa de moderador i tertulià alhora, perpetuant els rols de poder actuals (per exemple, durant els primers 20 minuts, el 90 per cent del temps parlen mascles) i des dels seus privilegis va comentant i rebatent els comentaris del públic. Zero autocrítica al seu fonamentalisme cultural eurocentrista. Patètic poder comprovar com l’androcentrisme pot esguerrar el que podia ser una bona idea.
    Suposo que aquesta crítica no servirà perquè el director deixi de ser el protagonista d’aquesta obra casposa. Si ell volia mostrar-se com un aliat feminista, sense adonar-se aconsegueix just el contrari. Seria una bona obra per fer taquilla inversa per comprovar si, a part de familiars i amics, algú és capaç de deixar alguna cosa més enllà de l’euro de la vergonya.

    14/02/2020
  • Pablo
    12345

    Una visión de nuestras Princesas actual,donde cualquiera podría verse reflejad@.Libre y joven sin que por ello deje de ser para todas las edades y condiciones sociales.Una obra hecha para que tod@s tomemos conciencia de que el Mundo necesita cambiar,esta obra es una valiente aportación para ello.
    Muy buenas interpretaciones y canciones.
    Se hace corto con ganas de mas…
    Un gran acierto la charla final con el publico.

    11/02/2020
  • Alberto Pardo
    12345

    La visió feminista contraposada amb la realitat dels contes tradicionals és perfecta!
    Que no parem de riure mentre ens parlen de tots els greus problemes que pateixen les “princeses” em sembla una manera deliciosa de tractar els temes, i de fer que calin en el subconscient de l’espectador.
    El debat posterior acaba d’arrodonir una funció “de conte”
    Un 10.

    11/02/2020
  • Sílvia Cavero Prunera
    12345

    El text i el debat final amb el públic

    11/02/2020
Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.