Un dels creadors europeus més avantguardistes posa en escena un himne coreogràfic i teatral dedicat a Bèlgica, el seu país, un estat boig i complex que es riu de si mateix.

Parlem de Bèlgica i parlem, també, de teatre. Són dos dels temes que millor coneix Jan Fabre, un artista que s’ha guanyat fama de creador extrem, sempre disposat a tibar la corda al màxim i a plantejar reptes, tant als seus intèrprets com al públic. Ho va fer fa poc amb un muntatge maratonià de 24 hores de durada (Mount Olympus) i ho torna a fer ara en una nova mostra del seu talent servida en escena per una quinzena d’intèrprets. Ells s’encarreguen de mostrar davant del públic les essències d’un país que és el bressol de la burocràcia europea, que parla tres llengües i que constitueix un estat artificial que el mateix Fabre no dubta a rebatejar com a “Absurdistan”. I és que, com a bon belga, Fabre (natural d’Anvers) es riu de si mateix i del seu país, una habilitat tan pròpia d’aquest estat com la cervesa, les fanfàrries, les bandes i agrupacions musicals (majorets incloses), l’afició als coloms, les curses ciclistes o les patates fregides… El belga està orgullós de la seva falta d’orgull, diu Fabre sobre un país de surrealistes (que potser no era belga Magritte?) i que és tan surrealista com subversiu. Ironia i un imaginari visual que no aconsegueix amagar l’artista plàstic que conviu amb el creador escènic són marques de fàbrica d’un espectacle que defensa la pluralitat nacional de Bèlgica i que, més enllà de l’acord o desacord amb les premisses que exposa l’artista, sembla pensat per ser vist en el nostre país i en aquest moment. Un text de Johan de Boose, les cançons de Raymond van het Groenewoud i la música d’Andrew James Van Ostade acompanyaran el públic durant les gairebé quatre hores d’una representació que porta a escena ni més ni menys que la identitat belga amb l’ajuda, això sí, d’uns músics i intèrprets de les nacionalitats més diverses.

Una producció de Troubleyn / Jan Fabre.

Coproduït per Napoli Teatro Festival Italia-Fondazione Campania dei Festival (Itàlia), ImPulsTanz Vienna International Dance Festival (Àustria), Théâtre de Liège (Bèlgica) i Concertgebouw Brugge (Bèlgica).

Espectacle realitzat en col·laboració amb el Govern de Flandes.

Durada:
Idioma:
Anglès
Francès, alemany, neerlandès i italià
Fitxa artística
Fotos i vídeos
Opinions de l'espectacle 8
Recomanacions Teatre Barcelona
Espectadors/es
  • Alba Cuenca Sánchez
    Alba Cuenca Sánchez
    Teatre Barcelona
  • Miquel Gascon Baz
    Miquel Gascon Baz
    Teatre Barcelona
  • Carles Armengol Gili
    Carles Armengol Gili
    Teatre Barcelona
  • Esteve Sanchis
  • Hèctor Fibla Ferrà
  • Josep OS
  • Pau Rosell Simón
    Pau Rosell Simón
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO
Articles relacionats
Qui té por del Belgues?

Qui té por del Belgues?

Per Joaquim Noguero Jan Fabre duu quatre hores de Belgian Rules (de regles belgues) al Festival Grec, una reflexió crítica sobre la identitat nacional. Qui té por del belga Jan […]

#NO LÍMITS. Les propostes més arriscades del GREC 2018

#NO LÍMITS. Les propostes més arriscades del GREC 2018

Per Imma Romero Creadors extrems, destacats per un llenguatge rotundament propi i innovador, moltes vegades inclassificable, amb unes creacions van molt més enllà de les etiquetes preestablertes. Autèntics referents internacionals […]

Enllaç copiat!