Tot el que necessites per anar al teatre

Flor de nit, el cabaret

Flor de nit, el cabaret

Versió de l’espectacle musical produït per Dagoll Dagom l’any 1992 amb text de Manuel Vazquez Montalbán a partir d’una idea de Dagoll Dagom, lletres addicionals de Joan Lluís Bozzo i música d’Albert Guinovart.

Flor de nit és un cabaret del Paral·lel que reuneix la Barcelona dels artistes i dels rics, dels senyorets i les noies d’alterne, dels revolucionaris i dels reaccionaris, en aquells anys d’esperança, entre l’exposició Universal del 29 i l’esclat de la Guerra Civil.

Sobre aquest fons històric, Flor de nit ens parla d’un triangle amorós a quatre bandes: Rosa, una de tantes noies obreres que intentaven fer-se un lloc a la faràndula, lluita per ser ella mateixa mentre es debat entre Quimet, un anarquista idealista sense sort, i Sebastià Reynals, etern voyeur, bon vivant, l’intel·lectual que juga a relacionar-se de nit amb les flors prohibides del Paral·lel. I Coloma, promesa de Sebastià, juga l’ingrat paper d’haver d’acceptar el seu rol fora d’aquest joc, en una època en què tenir querida fins i tot aportava prestigi a ulls de certa classe social.

El cabaret Flor de Nit suposa tot un símbol del que va ser la vida noctàmbula de la Barcelona d’entreguerres i, alhora, constitueix una metàfora de la Rosa, la protagonista d’aquesta comèdia musical.

Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Hebert
    Hebert
    12345

    El cabaret no és el meu gènere preferit i no vaig veure el muntatge original potser per tot això, no em va acabar d’enganxar del tot.
    Un triangle amorós i ideològic (revolucionari pobre com una rata, burgés que flirteja amb el poble i noia humil que abraça el cabaret per a sobreviure), tot en el Paral·lel bulliciós de preGuerra Civil, amb artistes, prostitutes, anarquistes, “señoritos y queridas”…

    El millor, per mi, és l’aprofitament del petit escenari, la il·luminació, la música en directe amb l’encert del violí, la Gràcia Fernández com pícara vedette “charnega”, Joan Vázquez (no pots treure els ulls de sobre del seu Paquito), la cançó del títol i la reivindicativa ‘emotiva “Bandera blanca d’esperança” (no sé si és el títol correcte). Llàstima que la història, potser per l’eliminació/narració d’escenes, se’m va fer lenta i repetitiva.
    Tot i no atrapar-me, aplaudeixo la iniciativa de recuperar en un format diferent un clàssic dels musicals, mantenint l’essència sense ser un calc. Tant de bo ho seguim veient.

    15/01/2017
  • JOSEP OLIVA SASÉ
    12345

    Bona estona hem passat avui a l’Almeria Teatre veient aquest musical. Una versió en petit format del musical que va produir Dagoll Dagom l’any 1992. Ens parla de la història del Paral-lel dels anys 30 i del cabaret que porta el nom del musical, on una noia obrera (Rosa), aconsegueix convertir-se en la vedette principal. Embolics amorosos amb els assidus al local on hi ha tant anarquistes revolucionaris com burgesos i intel·lectuals. La paraula té poca cabuda ja que la base principal són els temes musicals amb un ampli ventall que va de cançons picaresques a revolucionàries i algunes perquè no, poètiques. Una posada en escena senzilla però ùtil on tots tenen cabuda, tenint en compte les dimensions de l’escenari. Un encertat vestuari cabareter ambientat en la època. Tres músics Gerard Alonso (piano), Albert Abad (saxo i clarinet) i Laura Marín (violí) que toquen de meravella. Pel que fa a la interpretació, genials Ariadna Suñé, Marc Pujol i Gràcia Fernández i molt correctes Lluís Canet, Lluís Parera, Marta Capel i Joan Vàzquez. És d’aquells espectacles que surts amb bon regust de boca i t´en portes una part a casa teva. Totalment recomanable

    16/12/2016
  • Julià
    12345

    Molt bona, grans actors, la protagonisa excepcional (Ariadna Suñé) i molt ben adaptada.

    30/11/2014
  • Nil Martín
    Nil Martín
    12345

    Tot i que no vaig veure l’original de Dagoll Dagom, puc dir que aquesta versió m’ha semblat fantàstica, amb un repartiment molt ben trobat (jo vaig veure una gran Ariadna Suñé en el paper principal, fent de Rosa) i amb una música (del crack Guinovart) fantàstica. A part el text és fantàstic. Si en teniu la oportunitat, no us la perdeu!

    24/11/2014
    • Nil Martín
      Nil Martín
      12345

      L’he tornat a veure amb el nou equip i, de nou, fantàstica. Ariadna Suñé encara més increïble, si era possible!

      04/12/2016
Articles relacionats
Joan Vázquez: “Em ve molt de gust celebrar que fa vint anys que som aquí”

Joan Vázquez: “Em ve molt de gust celebrar que fa vint anys que som aquí”

1 novembre 2019

Per N. Boladeras (@NilBoladeras) / A. Martí Joan Vázquez està d’aniversari. Amb 20 anys no són na’ l’actor i cantant commemora a la Sala Barts la seva carrera artística i, […]

Propostes per passar el cap d’any al teatre

Propostes per passar el cap d’any al teatre

13 desembre 2016

Aquí teniu una selecció dels espectacles amb funció especial de cap d’any per entrar al 2017 brindant al teatre: UN GRAN SHOW MÀGIC: Si algú sap de què va això […]

Les Flors del Paral·lel

2 octubre 2014

Gataro reviu el musical Flor de Nit – El Cabaret a l’escenari de l’Almeria Teatre i protagonitzat per la Beth, homenatjant Dagoll Dagom en el 40è aniversari de la companyia. […]

La cartellera s’omple de musicals

29 setembre 2014

La setmana passada es va estrenar oficialment Mar i Cel i aviat arribarà Sister Act, però aquesta temporada els musicals han arribat per arrasar i omplir la cartellera amb propostes […]

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.