UNS PULMONS PER OXIGENAR EL TEATRE

Comunicació

Com plantejar-se tenir un fill en un conext de crisi econòmica, inestabilitat política, canvi de valors i amb un canvi climàtic que amenaça apocalíptic?

Aquesta és la inquietud dels protagonistes de Pulmons, dos personatges “imperfectes però profundament humans”, víctimes de la por que assola la generació a la que els (ens) ha tocat pertànyer.

LA POR A PENDRE DECISIONS

Pau Roca i Marilia Samper comparteixen visceralitat i una mateixa manera d’entendre el teatre, i amb Pulmons han trobat just la història que volien explicar. Els hi va proposar en Toni Casares, director artístic de la Beckett, i no van poder rebutjar-la: “El text és una meravella, té molt de risc formal i a més pot interessar molta gent. Duncan Macmillan el concep com un repte i un regal pels actors.”, explicava Roca, que protagonitza l’espectacle juntament amb Carlota Olcina. Per a Toni Casares, Pulmons retrata “la generació de la por i la valentia, a partir del bloqueig d’una parella jove davant el sentiment de responsabilitat”. “Una generació amb tanta informació a l’abast” a qui, coneixedora de les possibles repercussions dels seus actes, “qualsevol decisió se li fa un abisme”.

És una història d’amor arquetípica a la que tothom s’hi pot sentir reflexat (“porque todo el mundo ha amado”, apuntava la directora), mancada d’artificis. La força interpretativa dels dos actors regnarà sobre l’escenari aconseguint fer riure i plorar a l’espectador, segons assegura Toni Casares. El sentit de l’humor tampoc hi faltarà, ja que és un dels trets característics de les produccions de Sixto Paz.

TEATRE_BARCELONA_Sixto_Paz_Pulmons_Beckett

Equip artístic i tècnic de Sixto Paz a la presentació de l’espectacle

UNA MANERA D’ENTENDRE EL TEATRE

Sixto Paz arriba per segon cop a la Beckett per iniciar un camí d’il·lusions i esperances compartides. Sala i productora comparteixen el mateix gust pel teatre contemporani d’arrel anglesa, aquell que a partir d’històries concretes i reconeixibles reflexiona sobre els temps que ens ha tocat viure. També comparteixen una manera d’entendre la producció i la comunicació d’espectacles que porti el teatre més enllà dels escenaris, apropant-lo als seus espectadors i fent-los partícips de les produccions.

D’aquesta filosofia va sorgir la popular “taquilla inversa”, on el públic pagava el que volia o podia a la sortida, i els hi plantejava un debat: “quin és el preu del teatre?”. La iniciativa va ser tot un èxit: van apujar la mitjana de recaptació i es va estendre a altres teatres de la ciutat. Ara li donen una volta més, i presenten una versió evolucionada d’aquesta peculiar via de pagament.

Creuen en l’economia empàtica (oposada a l’economia de mercat), i per això volen ser absolutament transparents amb els seus espectadors. David Costa, productor executiu de Sixto Paz, raona que la gent posa un preu just a un espectacle en funció de la percepció de valor general, comparant-ho amb el que creu que costa i jutjant la seva situació personal. Per facilitar que la gent conegui la inversió real d’un espectacle escènic posaran a disposició de tothom els números de la producció i el seu model empresarial per a què tothom els pugui tafanejar i opinar.

Les experiències postfunció també guanyaran protagonisme amb un Trivial (un joc amb preguntes sobre l’obra) al vestíbul de la Beckett. Un al·licient per anar a fer una copa abans de l’espectacle és la iniciativa dels “10 minuts” del Bar de la Beckett, unes rondes d’improvització gratuïtes que faran actors i dramaturgs de l’Obrador entre les 19:30h i les 20:30h.

ARTICLE RELACIONAT: “Sixto Paz proposa repensar el teatre”.

Escrit per
Comunicació
Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
  • ingrid sevilla

    Fantastica, simplement genial.

    I aqui queda ben clar , que no fa falta un gran escenari per a poder fer una molt bona obra de teatre.

    Moltes gràcies per poder gaudir d’obres com aquesta!!!

    Felicitats a tot l’equip ;)

    Respondre
    22/09/2014
Enllaç copiat!