Sinopsi

Parias els titelles són el símbol brillant de la degradació i la marginació de l’ésser humà; les seves històries desperten emocions que ens fan prendre consciència que encara estem vius i tenim criteris morals. Parias commou i obliga a la reflexió. Parias reprèn temes i vies del teatre clàssic, li retorna a l’escenari la seva funció social.

Els miserables: La pobresa i la mentida com a forma d’opressió són el fil que teixeix aquesta història. Qui maneja a qui? Qui enganya a qui? El titella captaire demana almoina, i no troba pietat ni en el titellaire que el maneja. No hi ha gest de complicitat possible, no hi ha taula a la qual agafar-se.

La cantant calba: El titella es maquilla, s’embelleix, busca en les teles i la perruca una forma de ser un altre, el que no és, que li faci sentir-se estimat, desitjat, vist. Però el miratge és miratge i no dura, es trenca i es desvetlla com il.lusió fugaç.

Hamlet: Neix el titella a la calor de la vela, respira, lluita amb les seves pors i els venç. D’allò més esquemàtic i senzill arriba al més gran del teatre, al “ser o no ser” del mestre de mestres. Una història on, a la calor del públic, el petit floreix i es fa gran.

El tiranicida: Un titella amarat de clown que mata per plaer, que gaudeix amb això, pot portar la seva obsessió tan lluny que s’autodestrueixi com il · lusió de vida. Un lúcid assaig sobre la necessitat dels límits.

Durada:
Idioma:
Castellà
Sinopsi

Parias els titelles són el símbol brillant de la degradació i la marginació de l’ésser humà; les seves històries desperten emocions que ens fan prendre consciència que encara estem vius i tenim criteris morals. Parias commou i obliga a la reflexió. Parias reprèn temes i vies del teatre clàssic, li retorna a l’escenari la seva funció social.

Els miserables: La pobresa i la mentida com a forma d’opressió són el fil que teixeix aquesta història. Qui maneja a qui? Qui enganya a qui? El titella captaire demana almoina, i no troba pietat ni en el titellaire que el maneja. No hi ha gest de complicitat possible, no hi ha taula a la qual agafar-se.

La cantant calba: El titella es maquilla, s’embelleix, busca en les teles i la perruca una forma de ser un altre, el que no és, que li faci sentir-se estimat, desitjat, vist. Però el miratge és miratge i no dura, es trenca i es desvetlla com il.lusió fugaç.

Hamlet: Neix el titella a la calor de la vela, respira, lluita amb les seves pors i els venç. D’allò més esquemàtic i senzill arriba al més gran del teatre, al “ser o no ser” del mestre de mestres. Una història on, a la calor del públic, el petit floreix i es fa gran.

El tiranicida: Un titella amarat de clown que mata per plaer, que gaudeix amb això, pot portar la seva obsessió tan lluny que s’autodestrueixi com il · lusió de vida. Un lúcid assaig sobre la necessitat dels límits.

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Fotos i vídeos
Opinions de l'espectacle 5
Recomanacions Teatre Barcelona
Espectadors/es
  • Miquel Gascon Baz
    Miquel Gascon Baz
    Teatre Barcelona
  • Francesc Esteve i Tomàs
    Francesc Esteve i Tomàs
    Teatre Barcelona
  • Neus Mònico Fernández
    Neus Mònico Fernández
    Teatre Barcelona
  • Iván F. Mula
    Iván F. Mula
    Teatre Barcelona
  • Josep OS
Enllaç copiat!